Vrh Boys 5 – Stevo 2 5-2 (16-11-2019)

Afgelopen zaterdag namen we het thuis op tegen Stevo 2 uit Geesteren. We begonnen met 12 man en rond het rustsignaal kwamen er 3 bij. Dit had te maken met de aankomst van de goedheiligman en gitzwarte pieten in Geerdijk, waar John en Maarten graag bij wilden zijn! Jelmer kwam de 2e helft, omdat het derde al om half 1 speelde. De hakkelende Thijs, de uitgeboerde Gert en globetrotter Jeroen waren gelukkig ook weer terug bij de selectie.

De Nieuwlaars begonnen met de volgende 11: 1. Jeffrey  2. Rick  3. Matthijn  4. Erik  5. Diego  6. Gert  7. Thijs  8. Justin  9. Jeroen  10. Wouter  11. Ronald. Freddy begon als vlagger, omdat de Nieuwlaars tijdens de eerste helft een verplichting hadden. Omdat de reporter de eerste helft nagenoeg afwezig was, kunnen we het kort houden. De openingstrefffer was van de onnavolgbare Gert. Daarna kon de spits van Stevo knap binnen koppen, 1-1. Na aan half uur spelen wist Thijs de 2-1 te maken, na een lange uittrap van Jeffrey. De 3-1 was een kopgoal van Jeroen. Daarmee gaf dit trio met succes vervolg aan hun rentree. Een vlammend schot van Matthijn werd later met enig fortuin gepakt door de keeper.Een tegenvaller was er vlak voor rust, doordat Erik tegen een zware knieblessure aan liep.

Na rust kwamen John, Freddy, Maarten en Jelmer in de ploeg voor Matthijn, Ronald, Gert en Erik. Pechvogel Rick moest na ongeveer 5 minuten eruit met liesklachten, zodat Matthijn weer aan de bak kon. In de tweede helft ging de wedstrijd op en neer, met kansen aan beide kanten. De grootste kansen waren wel voor ons, met een kopbal van Maarten op de lat en een schot van Thijs op de paal. Ook een ogenschijnlijk makkelijke intikker van Thijs ging over, ongetwijfeld was de de weer opspelende hak de oorzaak. Tussentijds had Stevo de wedstrijd weer spannend gemaakt door de 3-2 te maken. Maarten schoot van afstand op de lat en in de rebound was Jeroen trefzeker. De goed leidende scheidsrechter ging helaas mee in een laat vlagsignaal (nadat de spelers van Stevo riepen dat hij moest vlaggen) en de treffer werd afgekeurd. Ongeveer 20 minuten voor tijd maakten we de 4-2. Een mooi steekpassje van John werd afgerond door Freddie, die weer vol gas ging. De 5-2 werd binnen geknikt door Maarten na een corner van John. Vlak voor tijd schoot Stevo nog een keer op de paal en daarna was de buit binnen. Eindelijk weer 3 punten, nadat we in de afgelopen drie wedstrijden averij opliepen. We staan nu derde en de achterstand op de koploper SVV bedraagt 7 punten. Die treffen we nog twee keer, dus de titel is nog niet opgegeven. Volgende week spelen we om 14.15 uur in Den Ham.