De Helden van het Zesde en hun verdiende eerste nederlaag

15-2-2017 Hulshorst 3 – het Zesde

De KampioensKoorts was voorbij.
Dat kwam goed uit, want een groot gedeelte van de vereniging was er ook wel klaar mee.
De hoofdprijs werd net niet binnengehaald, maar we ontvangen als het goed is nog wel een bedrag van 750 euro van Keuken Kampioen voor ons kampioensfeest….toch Keuken Kampioen?

Nu dit avontuur voorbij was kwamen we aan bij ons volgende avontuur, de beker-legionella.
De Helden van het Zesde hadden namelijk de halve finale inmiddels bereikt van het glorieuze toernooi. Een hele prestatie gezien de sterke tegenstanders die we al hadden getroffen.

Het verslag begint gelijk al anders dan anders. Iedereen wilde deze wedstrijd wel meedoen en er moesten vrijwilligers worden gezocht die niet op het wedstrijdformulier werden opgeschreven. Dylan en Thijs nog bedankt voor het opofferen. Dan het tweede mirakel: bijna iedereen was op tijd toen we vertrokken. Behalve Dennis en Bart die nog moesten ontbijten bij de loempia kraam, boodschappen doen bij de Supercoop en nog langs de Action moesten terwijl ze al een kwartier te laat waren.

Degene die nog nuchter moest worden had daar gedurende de rit nog wel tijd voor. Maar liefst 72 km moest er worden afgelegd om bij onze tegenstander van vandaag, Hulshorst 3, te belanden. Voordat we vertrokken was er nog wel een beetje strijd, niemand wilde in het busje waar Bertrik plaats nam. Langer dan een uur naar verhalen over vrogger luustern…dat trok niemand van deze selectie. Lootjes werden getrokken en de verliezers namen bedroefd plaats naast Bertrik die met een grote glimlach al begon te vertellen : ik wet nog wel dat Mien va vrogger met een peerd…. hard gelach in het andere busje waar Broederliefde al op volume maximaal stond en we vol gas naar VV Hulshorst crossten. Onderweg werd de knapste man van Zwolle nog opgepikt, Frank. Hij was weer okselfris en had er zin in vandaag. Naast hem stond iemand die we niet direct herkenden van afstand. Toen we dichterbij kwamen zagen we het, de scheidsrechter van v.v. SVI 9. Frank had hem weten te regelen als geheim wapen. Mocht het in de eindfase niet goed lukken konden we hem inzetten als 12e man om op die manier nog een penalty te versieren in de slotminuten van de wedstrijd. Top idee Frank!

Het veld lag er strak bij in Hulshorst (kunstgras) en we konden beginnen. Het bleek al snel dat we tegen een tegenstander speelden zonder zwakke schakels. We kwamen maar niet in ons spel. De aanval werd maar sporadisch gevonden en uit een snelle omschakeling scoorde Hulshorst de 1-0 waar de rechtsback en laatste man te makkelijk werden uitgespeeld door de linksbuiten. Dat was vandaag het manco van het hele team. Het laten aftroeven in duels, niet volgas gaan. Een collectieve offday. De 2-0 viel ook nog in de eerste helft doordat de bal vanuit een corner door een speler van hulshorst werd gekopt naar een andere teamgenoot die hem inknikte bij de tweede paal waar niemand stond. Zelf waren we de eerste helft ook nog gevaarlijk geweest maar de keeper redde fabuleus en een poging van Kevin miste kracht. Het eerste kwartier na rust speelden we goed en warempel Hulshorst kwam zelfs iets onder druk te staan. Helaas ging een schot van Justin net langs de verkeerde kant van de paal. Hulshorst was een stuk effectiever en scoorde de 3-0 na een goede steekpass op de aanvaller die onze verdedigers eruit liep en koelbloedig afmaakte. Dennis scoorde de 3-1 nadat Wout hem netjes aflegde alleen voor de keeper. Eventjes hadden we het geloof dat we konden aanhaken, maar na weer een snelle counter scoorde Hulshorst de 4-1. Hierna was het geloof weg en werd het proberen om de score niet te hoog laten oplopen. De scheidsrechter van Svi kon op de bank blijven zitten, een goal voor ons zou het verschil niet meer maken. De 5-1 viel nog doordat er een polletje in het veld zat volgens Jeffrey.

Hulshorst dicteerde het middenveld vandaag en stond verdedigend goed, hun aanvallers waren uiterst effectief en we kunnen dus concluderen dat ze verdiend gewonnen hebben. De enige die vandaag bij ons scherp was, was Thijs. Helaas was hij vandaag de vlagger. Succes in de finale heren van Hulshorst. Ondanks de nederlaag was de terugweg nog uitermate gezellig. Bij de Mac werd de nederlaag snel weg gegeten en het kratje bier werd ook soldaat gemaakt. Wie de filmpjes in de groepsapp zag geloofde ook niet dat we verloren hadden. Dennis kreeg de lachers nog op zijn hand door de ruitenwisser een ruitenschoonmaakding te noemen. En zo werd de nederlaag snel vergeten en gaan we verder om ons voor te bereiden op de kampioenswedstrijd tegen VV Hardenberg ’85.

Wie er nog mee wil in de spelersbus tegen een kleine vergoeding (incl gratis bier) kan zich aanmelden!