Het Zesde : Waar Helden geboren worden

22-3-2017 Dos’ 37 8 – Het Zesde

Het lijkt wel een stripboek.
Het verhaal van een kleine jongen die ervan droomt om samen met zijn favoriete spelers te voetballen.
Normaal blijft het bij dromen, maar Karel was het daadwerkelijk gelukt.
Van groupie van het Zesde naar onbetwiste basisspeler, en inmiddels een favoriete speler van vele fans.
Het was alweer de derde maal achter elkaar dat Karel in de basis mocht beginnen en het lijkt er dus ook op dat hij het hart van Jos ‘’El Cholo’’ Veldhuis heeft veroverd met zijn Duitse strijdbaarheid op de rechterflank. Karel, de man die pas opgeeft als zijn volgerookte longen het opgeven, had vorige week zelfs zijn eerste doelpunt gescoord in de thuiswedstrijd tegen Sc Lutten 3.
Een emotioneel moment voor iedereen die aanwezig was, er werd door een enkele fan zelfs een traantje weggepinkt.
Direct kwamen momenten van hem naar boven uit voorgaande wedstrijden :

de onvoorwaardelijke support tijdens de eerste seizoenshelft als diehard supporter,

de invalbeurt tegen DES die de overwinning over de streep trok, de blote billen actie tegen DETO waardoor hun penalty werd gemist, zijn eerste basisplaats in de beladen wedstrijd tegen Marienberg 4 en dan nu zijn eerste goal.
De geruchten gingen al rond dat ook andere teams interesse hadden in zijn kunsten binnen de lijnen, maar Karel heeft al aangegeven niets liever te willen doen dan spelen in het Zesde.
Na leider Jos heeft dus ook Karel al aangegeven ook volgend seizoen niet te willen vertrekken.
Klinkt als een ideale kandidaat voor Fox Sports om te interviewen tijdens het kampioensduel !
Dan de wedstrijd van vandaag. Voetballen op een woensdagavond.

De Champions League.  Volgepakte tribunes, massale liederen die gezongen worden, de spanning voelbaar in en rondom het veld.
Bij ons was het anders, wij mochten naar Vriezenveen op bezoek bij Dos’37 8 waar alleen de geblesseerde en wisselspelers, en Jelmer toeschouwers waren aan de zijde van de Boys.
De heren van Dos’ 37 8 waren zo coulant geweest om de wedstrijd te willen verplaatsen naar deze woendsdag .  Na de veldslag tegen Marienberg 4 hadden we anders bijna met een compleet ander elftal moeten spelen tegen hen. Dank hiervoor nog.
Vandaag was het grootste gedeelte er wel. Hoewel we inmiddels ook weer nieuwe blessures hadden opgelopen en de oude niet allemaal hersteld waren.
Bart had nl een beknelde spier en was niet inzetbaar , Robert D en Bertrik hadden nog ouderdomblessures en sloegen nog over, Tom last van zijn hamstring en Justin ook niet helemaal okselfris door een spierblessure, maar speelde toch mee.
Frank koos er voor om te jureren op school in een talentenjacht , hij had al gezien dat er in het Zesde weinig talent zat.
Tom Weits jr ( Rik ) wilde wel weer graag meedoen en sloot aan bij de selectie, ook waren Bertho en Wouter van t Viefde bereid om ons bij te staan in de strijd tegen de Vjennekloetn.
Bij onze “El Cholo” was de kampioenskoorts nu ook helemaal toegeslagen, hij was zelfs al druk aan het oefenen voor zijn toespraak op z’n Van Gaals. Niet alleen de beste van Vroomshoop, maar ook van Den Ham. En ook van Vjenne.
We zouden het gaan zien.  De vorige thuiswedstrijd was namelijk ook niet van een leien dakje gegaan.

Het balletje ging de eerste helft lekker rond, korte combinaties, driehoekjes en een aantal schoten vanaf de 16. Er werd druk op de goal gezet en er werd strak op de man gezeten.

Oftewel Dos 37 8 was lekker aan het voetballen en wij bakten er weer eens niks van.

We lieten ons te ver achteruit drukken en kwamen er totaal niet aan te pas.

Toch viel de 0-1 onterecht voor ons in de 17e minuut door  Dennis , na een goede pass van Karel, die de bal netjes in de verre hoek schoot.

Een tegentreffer kon niet uitblijven omdat we ons zelf te ver naar achteren lieten drukken en dat resulteerde dan ook in een terechte 1-1 in de 20e minuut.

Kort daarna werd een duidelijke ( zelfs door de tegenstander werd dit aangegeven ) overtreding op Justin niet  bestraft en volgde er in het moment daarna een klein opstootje waardoor Bertho met een rode kaart naar de kant mocht. Bertho bedankt, het waren 25 geweldige minuten!

Daarna was Dos heer en meester en hadden de Boys helemaal niets meer in te brengen.

Toch kwam er nog een kantelmoment. Vlak voor rust besloot Karel ( met Duitsch bloed in de aderen) door te jagen en in het kruizen van de tegenstander leek hij de tegenstander te haken. We weten allemaal dat Duitsers en hakenkruizen een ongelukkige combinatie is, en dit liep dan ook verkeerd af.

De verdediger van Dos kon zich niet beheersen en gaf onze Karel een ferme trap na.

Gevolg: rode kaart en 10 tegen 10. Karel had zijn belangrijke momentje weer gehad.

De tweede helft verliep compleet anders. Dos kwam de klap van de rode kaart niet meer te boven.

Aanvallend brachten ze niets meer en het balletje bij de Boys ging ook beter rond, verdedigend lieten ze zich ook niet meer in de eigen 16 zien.

Nadat Dennis al een keer de paal had geraakt en in een 1 op 1 situatie had gemist, viel dan eindelijk de verdiende 1-2 in de 75e minuut. Dennis schoot op de keeper en de rebound was voor Jeroen.

Jeroen gaf hem perfect af, of hij schoot op doel maar raakte de bal zo verkeerd dat de bal bij Wout terecht kwam en deze schoot hem koelbloedig laag in de hoek.  Het verzet was gebroken en een paar minuten voor tijd viel ook nog de 1-3 nadat Kevin in de rechterhoek goed was doorgebroken en de bal op een presenteerblaadje  gaf aan Wout  die de tweede van de avond maakte.

Hierna volgde er nog een stuk of 12 panna’s van diverse spelers en floot de scheidsrechter af.

Weer een overwinning! Een moeizame, met de slechtste eerste helft van het gehele seizoen. Uitgerekend weer tegen Dos’37 8.

Officieel 12 punten voorsprong dus nu, het kan niet meer misgaan.

Zaterdag de krachtmeting met Jarno Hams voor onze Kampioenskoortsactie waarin we ook nog volop meestrijden ( voor ons gevoel dan 😀 )!

Robert D