Afgelopen woensdagavond 28 september werd in de kantine voor de 78ste keer de algemene ledenvergadering gehouden. Voorzitter Edward Olthof verwelkomde ruim 60 geïnteresseerde leden, waaronder de ereleden Dick Netters en Hans Nieboer. Erelid Harm de Lange moest zich helaas afmelden. Veel waardering had de voorzitter voor de ruim 200 vrijwilligers, die mede de club draaiende houden. ‘Ben er trots op , dat we het samen kunnen regelen’, gaf hij aan. Hij verwees daarbij o.a. naar de opstart van de kantine, de bekerwedstrijden en de competitiestart.

Carolien Brunink gaf een toelichting op de financiën van de Supportersvereniging. Inkomsten komen vooral uit activiteiten zoals bingoavonden en het organiseren van verlotingen. Tevens gaat er geld naar de jeugd, naar de reserve voor kleding en is er een afdracht aan de moedervereniging. Een positief jaar door alle inspanningen. Robert Hendriks, die uitleg gaf namens de Sponsorcommissie, roemde met name de trouw van de sponsoren. ‘Er is niemand weggegaan door corona. Zij blijven ons sponsoren , ook in voor hen moeilijke tijden’, aldus Robert. Ook deze penningmeester kon een mooi bedrag (met een plus) overmaken naar de moedervereniging. Jeroen Geerdink gaf inzicht in de cijfers van de Jeugdcommissie. Corona zorgde voor minder uitgaven. Grootste bedrag is uitgegaan naar aanschaf van materialen. Ook de cijfers van de Stichting(kantine) zagen er goed uit. Ruime omzet gedraaid, ondanks coronamaanden. In de begroting voor het komende jaar wordt alvast sterk rekening gehouden met hoger uitvallende gasprijzen. Chantal Nevenzel kon ook positieve cijfers voor de moedervereniging overleggen. Grootste verandering: de verhuur aan de dagvoorziening. Ook hier wordt gereserveerd voor extra energiekosten. Elektra wordt tot nu gedekt uit de zonnepanelen. We kunnen zelfs nog iets terug leveren. Prijzen voor gas nog niet extreem gestegen. Er is een variabel contract via gemeente Twenterand. Andere verandering is het opstarten, vanuit de privatisering van de kleedkamers, van een accommodatiecommissie. Hans van Brussel gaf namens de kascommissie aan dat zij de cijfers hadden gecontroleerd en in orde bevonden. Herm Nieuwlaar (lid) en Arrien Kuilder (reserve) werden verkozen tot nieuwe leden.

Na de pauze was er aandacht voor de verschillende acties. Veiling, bedrijvenvoetbal en Sponsorloop Jeugd zijn goed verlopen. Op dit moment staat de teller op € 47.350,-. De voorzitter gaf een korte reminder van de obligatieactie. Een schenking aan de club. Voor de komende maanden staan in ieder geval nog een WK-pool en De glazen kantine op de rol. Een doorlopende actie is ‘De kentekenactie’. De septembertrekking werd tijdens de vergadering verricht en de gelukkige winnaar van deze maand is Maarten Nieboer.

Harm Nieboer gaf de laatste stand van zaken voor wat betreft het nieuwe clubgebouw. De indeling is nu efficiënter. Er zijn nieuwe offertes aangevraagd . Een aantal daarvan is nog steeds niet binnen. Dat zorgt voor vertraging . ‘We beginnen, zo gauw we het kunnen doen’, verzekerde hij.

Tijdens de vergadering werd een aantal jubilarissen gehuldigd vanwege 25-40 of 50 jaar lidmaatschap. Voor de aanwezige jubilarissen, Harry Zweers (25), C. Westerik (25), Teun van Goor (50), William Veldhuis (40), Jan Mazenier (50)en Albert Nijstad (40) waren er bloemen en een attentie. De overige jubilarissen, Rene Berenst (25), Roel Smid (25), Job. Lamberink (25), Fouke Scholtens(40), H. Koster(40) en Johan Klaren(50) krijgen de attentie thuisbezorgd.

Ook waren er bloemen voor het 900ste lid van Vroomshoopse Boys, Marijn Bakker. Zijn team, dat 7 tegen 7 speelt op de vrijdagavond, nam de bloemen voor hem in ontvangst.

Jan Dogger en Harald Dubbink werden herkozen tot leden van het hoofdbestuur.

Bij de rondvraag werd er door Arjan Paters aandacht gevraagd voor het (dreigend) gebrek aan kader. Meer leden, meer teams en die moeten allemaal voorzien worden van trainers en/of leiders. Ook zijn er scheidsrechters en grensrechters nodig. Werven van vrijwilligers is erg belangrijk. Ook onder spelende leden en ouders. Een hele uitdaging.