Achter de schermen gebeurt ook in deze periode zonder actief voetbal het nodige bij Vroomshoopse Boys, mooi toch!  Op deze website is onder meer mooi nieuws te lezen over een plan met circuittrainingen, die bij de Boys-jeugd van J08 tot en met JO11 uitgerold wordt. Spelplezier en daarnaast ontwikkeling van pupillen en jeugdtrainers gaan daarbij hand in hand. Onze levensader is en blijft de jeugdopleiding en fijn dat Jeroen Bos en de overige technische kaderleden bij onze club  onverminderd actief zijn en blijven om dit vorm en inhoud te geven. Met vele spelers van de selecties worden gesprekken over volgend seizoen gevoerd en er wordt hard gewerkt aan de indeling van de diverse teams, zowel bij de senioren als bij de jeugd bij Vroomshoopse Boys. Met de huidige coronacrisis is het natuurlijk de hamvraag wanneer er weer gevoetbald mag worden. We hopen natuurlijk direct na de vakantie, maar dat is koffiedik (Covid) kijken.

Als er door de selecties en alle Boys-teams weer begonnen wordt met de wedstrijden, dan gebeurt dat in ieder geval zonder de Boys-iconen Andjin van Veen (30) en Jordy Brinkman (28). Aanvoerder Andjin van Veen werd op 14 december 2019 na de thuiswedstrijd tegen VSCO’61 nog gehuldigd vanwege z’n 250ste officiële wedstrijd in dienst van het eerste elftal van de Boys samen met ploeggenoten Rutger Schrijver en Jos Hutten. Andjin raakte daarna geblesseerd en was de laatste wedstrijden noodgedwongen niet van de partij. Na ampele overwegingen heeft Andjin besloten om na het herstel van de nog te ondergane knieoperatie op een lager niveau te gaan voetballen. Andjin verdient zeker nog een passend afscheid na meer dan tien seizoenen voorbeeldige inzet voor het vlaggenschip van Vroomshoopse Boys.

Centrale verdediger Andjin is een schoolvoorbeeld van een uiterst solide en geconcentreerd spelende verdediger, die positioneel altijd zo goed stond, dat hij vrijwel geen overtreding nodig had. Welgeteld één keer kreeg Andjin een rode kaart, dit seizoen op 25 januari bij ASC’62, en die was ook nog eens onterecht. Het spelinzicht van Andjin was altijd formidabel en zijn inzet was om naar huis te schrijven. We gaan Andjin van Veen zeker missen bij de  A-selectie, maar respecteren uiteraard zijn besluit. We wensen Andjin een geslaagde operatie, een voorspoedig herstel en daarna veel spelvreugde toe bij de senioren van de Boys.

Jordy Brinkman heeft er ook vele seizoenen in het eerste elftal opzitten. De rechter verdediger ging altijd voorop in de strijd en was een voorbeeld voor de jongere spelers. Zijn hele ziel en zaligheid werd er steevast ingelegd en als geboren winnaar paste Jordy uitstekend bij het DNA van de Boys. Na z’n afscheid van het eerste, waar Jordy een periode aanvoerder was, heeft het tweede elftal nog enige tijd  geprofiteerd van de tomeloze inzet en de fenomenale wedstrijdinstelling van Jordy. Gelukkig blijft Jordy voor de B-selectie behouden en wel als assistent-trainer. Tevens wordt Jordy als trainer-coach van het derde opvolger van Richard Willems. De Technische Commissie en het hoofdbestuur zijn uitermate content met dit sportieve vervolg van de loopbaan van deze ervaren en gedreven Boys-speler. We wensen Jordy veel succes en ook plezier toe in z’n nieuwe functie bij Vroomshoopse Boys.