Vroomshoopse Boys wil een veilige voetbalvereniging zijn, waar iedereen met plezier voetbalt en zich thuis voelt. Toch kan het zo zijn dat er momenten en gebeurtenissen zijn waarbij niet iedereen zich prettig voelt en grensoverschrijdend gedrag voorkomt. Binnen onze vereniging willen wij dit graag voor zijn. Daarom is er binnen de vereniging een vertrouwenscontactpersoon zijn aangesteld. Zij is het centrale aanspreekpunt om zo met elkaar te zorgen dat we binnen de vereniging respectvol en veilig met elkaar omgaan.

Bij de vertrouwenscontactpersoon kun je terecht met vragen die je niet gemakkelijk stelt of waarvan je bang bent dat er niet serieus op gereageerd gaat worden. Dit geldt voor alle leden, vrijwilligers en ouders. En…snel melden, er over praten en zorgen dat er (vroegtijdig) een einde gemaakt wordt aan een ongewenste situatie, maakt dat deze niet verergert en dat herhaling zo voorkomen wordt.

WAT DOET DE VERTROUWENSCONTACTPERSOON?
Zij luisteren naar je verhaal en helpen je zoeken naar  mogelijkheden om de situatie op te lossen. Informatie wordt strikt vertrouwelijk behandeld. Zij doen niets wat je niet weet.
De vertrouwenscontactpersonen kunnen je helpen bij het indienen van een klacht bij de vereniging, sportbond of politie. Maar gewoon even praten kan ook. Als vertrouwenscontactpersoon luister ik naar je verhaal, denken we samen na over de te nemen stappen en kunnen we je verder helpen. Voor veel situaties is geen standaard oplossing te bedenken, maar is een luisterend oor de eerste stap naar een oplossing.

WIE IS VERTROUWENSPERSOON BIJ DE VROOMSHOOPSE BOYS?
Mijn naam is Linda Westerik en ik ben werkzaam in het onderwijs. Ik vind het belangrijk dat iedereen bij de Vroomshoopse Boys zich op zijn/haar gemak voelt en we voor iedereen een veilig sportklimaat kunnen creëren. Dit is uiteraard op het veld, maar er zeker ook naast. Leden (én tegenstanders) van de Vroomshoopse Boys moeten met een prettig gevoel de Bosrand op stappen zodat er met veel plezier gevoetbald kan worden.

Er kunnen echter bepaalde situatie ontstaan, op of buiten het veld, waarover iemand (jijzelf of je zoon/dochter) zich niet prettig voelt en met een minder fijn gevoel naar de vereniging komt. Mocht dit het geval zijn dan ben ik graag een aanspreekpunt waarbij er op een vertrouwelijke manier over gesproken kan worden.