Bij de allereerste editie van het Beltona-toernooi van de beloftenteams in 1999 was Vroomshoopse Boys er al bij. In 2012 wonnen de Vroomshoopse talenten zelfs de eerste prijs, waarmee een plaats werd veroverd in de exclusieve eregalerij. Daarnaast werd meerdere malen door de Boys de finale op de velden van het organiserende Sparta Enschede gehaald.

Ook dit seizoen 2021-2022 is Vroomshoopse Boys een van de 38 deelnemers van dit prestigieuze toernooi. De Boys is overigens de enige vertegenwoordiger vanuit de gemeente Twenterand. De teams komen uit met spelers tot en met 21 jaar. Per wedstrijd zijn twee dispensatiespelers toegestaan, die niet ouder mogen zijn dan 23 jaar.

De weg naar de finale in Enschede op zaterdag 18 juni 2022 is er een met hobbels, want de tegenstanders zijn niet mals. Het beloftenteam van Vroomshoopse Boys gaat die uitdaging graag aan. HHC Hardenberg is op papier favoriet en daarnaast wordt gespeeld tegen  RKSV Stevo uit Geesteren en SJO FC Coevorden.

Op dinsdagavond 12 oktober aanstaande wordt om 20.00 uur op de Bosrand gestart tegen dat team uit Coevorden. Op dinsdag 2 november 2021 wordt er om 19.30 uur uit bij Stevo gespeeld, gevolgd op dinsdagavond 23 november met om 20.00 uur een thuiswedstrijd tegen de beloften van HHC Hardenberg.

– Tekst gaat verder onder de foto –

Op 7 december 2021, op 15 februari en op 15 maart 2022 zijn de returns gepland. Dit seizoen is de staf van het eerste elftal van Vroomshoopse Boys nadrukkelijk betroken bij het Beltonasteam. Daarmee wordt tevens de meerwaarde van deze beloftencompetitie aangegeven bij de Boys, waar de eigen jeugd het heden en ook zeker de toekomst heeft.