Met een selectie van 20 spelers begint hoofdtrainer Jan-Peter Jonkman, assistent-trainer Henk Harmens en keeperstrainer Marc Dornbos op donderdagavond 10 augustus met de eerste training na de vakantie. Na het al na 4 competitiewedstrijden door corona afgebroken seizoen 2020-2021 wordt de draad weer opgepakt. De A-selectie is volledig in tact gebleven en de langdurige blessures van de aanvallers Jordy Harms en Ramon de Jong hebben tijd gehad om te herstellen. De eerste oefenwedstrijd wordt op zaterdag 21 augustus thuis op De Bosrand gespeeld tegen ON Almelo.

Op dinsdag 24 augustus wordt eveneens thuis geoefend tegen SV Gramsbergen. Op 4 september, 11 september en op 18 september aanstaande wachten bekerduels. Op zaterdag 25 september gaat de competitie van de tweede klasse H. van het zaterdagvoetbal in het district Oost start. De altijd beladen kanaal- en brink-derby tegen vv Den Ham staat tijdens het seizoen 2021-2022 weer op het programma en streekduels tegen Hulzense Boys, Enter Vooruit en PH Almelo beloven ook het nodige. De overige tegenstanders zijn ASC’62, Be Quick’28, Be Quick Zutphen, De Esch, IJVV, Quick’20, Sparta Enschede, WVF en ZAC. In 20 trainingen moet samen met de oefen- en bekerwedstrijden conditie, vorm en ritme bij Vroomshoopse Boys worden opgebouwd voor de nieuwe competitie.

Ook op andere vlakken beleeft Vroomshoopse Boys een actief seizoen 2021-2022. De leden spreken zich op voorstel van het hoofdbestuur uit over het gewenste nieuwe clubhuis. Bij een positief besluit kan op afzienbare termijn met het bouwen op de Bosrand worden begonnen.

De trainingsfaciliteiten voor de Boys-jeugd worden verbeterd door een nieuwe ledverlichting op het natuurgrasveld 4. Daardoor kan de jongere jeugd bij alle teams van de Boys tot en met 13 jaar tijdens de winterperiode in principe wekelijks twee keer trainen. Door subsidieverwerving en goed samenspel met de gemeente Twenterand en ook door eigen financiële middelen wordt de ledverlichting gerealiseerd. Natuurlijk hoort daar naar goed gebruik van Vroomshoopse Boys ook de nodige zelfwerkzaamheid bij. Enkele vrijwilligers zijn nog nodig voor graaf- en bestratingswerkzaamheden in verband met de aan te leggen kabels. Zij kunnen zich melden bij Wilco Breukelman, telefoonnummer 06-49356664. Het is de bedoeling dat de klus in september aanstaande wordt geklaard.