De KNVB heeft de indeling van de voorronden van de competitie om de districtsbeker van het district Oost voor het seizoen 2022-2023 bekend gemaakt. Poule 22 van het district Oost herbergt vv Den Ham, Hulzense Boys, Vroomshoopse Boys en RKSV De Zweef uit Nijverdal. Verrassend, want drie van de vier teams komen tegen elkaar uit in de tweede klasse J. in de reguliere competitie 2022-2023.  Hulzense Boys promoveerde afgelopen seizoen door winst in de nacompetitie naar de eerste klasse E. van het zaterdagvoetbal.

Voor de liefhebbers van de aloude derby tussen Vroomshoopse Boys staat er onverwacht een extraatje op het programma.  Bekerwedstrijden gelden vooral als onderdeel van de voorbereiding op de competitie. Zo zal het voor de selectie van hoofdtrainer Jan-Peter Jonkman in de aanloop naar de competitie niet anders zijn.  Toch kan zo’n poule winnen aantrekkelijk zijn en kun je na nog meer winstpartijen zelfs doorstromen tot het lucratieve landelijke bekertoernooi.

Dat lukte Vroomshoopse Boys tijdens het seizoen  2018-2029, toen een halve finaleplaats in het toernooi om de districtsbeker in het landelijke toernooi bereikt werd. Er werd vervolgens op 17 augustus 2019  thuis gespeeld werd tegen derde divisionist EVV uit het Limburgse Echt, ja echt waar.

Het speelschema van de bekerwedstrijden van Vroomshoopse Boys tegen vv Den Ham, Hulzense Boys en RKSV De Zweef is ook bekend gemaakt. Op zaterdag 3 september speelt de Boys uit tegen RKSV De Zweef. Op zaterdag 10 september wordt thuis gevoetbald tegen Hulzense Boys. Eveneens op De Bosrand in Vroomshoop wordt op zaterdag 17 september door de Boys gebekerd tegen vv Den Ham.