Sommige foto’s zeggen meer dan woorden. Afgelopen zaterdag speelde Vroomshoopse Boys JO12-1 als enige een thuiswedstrijd. Na de helaas met 1-5 verloren wedstrijd tegen DES, onder leiding van topscheidsrechter Gerrit Schuurman, werd er chips gegeten in de kantine. En dat kruimelt. Dat is niet erg, maar het moet natuurlijk wél opgeruimd worden. Maar door wié?
“Wie heeft er hier chips gegeten?, vraagt Riëtte gespeeld boos. Er gaat een hand omhoog. “Ik”, klinkt het schuldbewust uit de mond van Hielke. “Loop maar even mee, dan halen we de stofzuiger”, reageert Riëtte kordaat. “Okay”, zegt de jonge voetballer timide. Even later wordt door hem de stofzuigerslang ter hand genomen. Ook dát is opvoeding! En Riëtte? Die zag dat het best goed ging met dat stofzuigen.