breadcrum image

Gewijzigde organisatie voetbalzaken Vroomshoopse Boys ingaande het nieuwe seizoen 2025-2026

  • Home Blog Gewijzigde organisatie voetbalzaken Vroomshoopse Boys ingaande het nieuwe seizoen 2025-2026

Hierbij willen we als bestuur jullie als leden en verdere belangstellenden informeren over de gewijzigde organisatiestructuur van voetbalzaken binnen onze voetbalvereniging Vroomshoopse Boys, die in het nieuwe seizoen 2025-2026 in werking treedt. Directe aanleiding daarvoor is de groei van de vereniging en de noodzaak van het verbeteren van de communicatielijnen. Met name op voetbalgebied bestaan er momenteel vele commissies, die in het verleden onder de jeugdcommissie (JC) of onder de Technische Commissie (TC) vielen. Om dit als geheel beter te laten functioneren heeft op ons verzoek Paul van Engelen ons geadviseerd de bestaande  organisatiestructuur te verbeteren.

Nieuwe opzet ingaande het seizoen 2025-2026

In combinatie met het herschrijven van ons verenigingsplan hebben we de afgelopen tijd de nieuwe structuur opgebouwd. Deze nieuwe opzet gaat vanaf komend seizoen 2025-2026 in werking. Het doel daarbij is om met name op horizontaal gebied (dat wil zeggen per leeftijdscategorie) frequenter en gerichter met elkaar te communiceren. Hierdoor verwachten wij een betere ingerichte en functionerende organisatie, die klaar is voor de nabije toekomst. Daarbij worden taken en verantwoordelijkheden duidelijker gescheiden en op elkaar afgestemd, die ook beter behapbaar zijn.

Zoiets moet natuurlijk concreet en praktisch zijn en dat leggen wij in dit bericht aan onze leden nader uit. Waar we voorheen met een Jeugdvoorzitter en een bestuurslid Technisch Zaken (eveneens Voorzitter TC) in het bestuur vertegenwoordigd waren, gaat dat vanaf komend seizoen anders. Dat is dan verenigd in één herkenbare functie, namelijk bestuurslid Voetbalzaken. Ondergetekende (Tom Heideman) vult deze functie vooralsnog in waarbij deze functie wel vacant blijft. Zoals bekend heb ik mijn termijn als bestuurslid Technische Zaken niet verlengd en er wordt naar een opvolg(st)er gezocht.

Hoe ziet de nieuwe structuur eruit?

Direct onder het nieuwe bestuurslid Voetbalzaken komen een drietal functies, namelijk een secretaris, een penningmeester en een lid Algemene Zaken. De functie van secretaris wordt na afronding van de nieuwbouw van het clubhuis ingevuld worden door Jeroen Geerdink. De rol van penningmeester is inmiddels al ingevuld door Michel Veltman. Met een kandidaat voor de functie Algemene Zaken zijn er gesprekken gaande.

Onder het bestuurslid Voetbalzaken komen ingaande het nieuwe seizoen de diverse commissies  c.q. onderdelen, te weten:

  • Technisch Commissie;
  • Scouting;
  • Keeperszaken;
  • Blessure Preventie Herstel (BPH);
  • Coördinatoren;
  • Scheidsrechterzaken;

Personele invulling Technische Commissie

Onder de Technische Commissie (TC) valt de TC senioren, die verantwoordelijk is voor de selectieteams 1, 2 en 3 (oftewel de A- en de B-selectie senioren), waarbij de overgang van de JO19 naar de senioren ook aandacht krijgt.  Deze TC senioren bestaat uit Freddy Pierik, Egbert Runhart en Arjan Paters, waarbij Freddy Pierik als aanspreekpunt fungeert. Als Hoofd Opleiding bovenbouw wordt  Gerjan Kosters verantwoordelijk  voor het technische beleid van de JO13 t/m de JO17. Reinier de Jong is als Hoofd Opleiding verantwoordelijk voor de onderbouw bij de jeugd (F-league tot en met de JO11).  Daarnaast is Bart-Jan Staman als algemeen lid aan de TC verbonden.

Verdere bemensing van functies

De Scouting staat vanaf heden onder leiding van Danian Reeb. We streven er naar om per leeftijdscategorie een scout aan te stellen. Op dit moment zijn Roger Purperhart (JO14/JO15), Arjo Seinen (JO12/JO13) en Johan Lucas (JO8/JO9) de scouts. Voor de JO10/JO11 zoeken we nog een scout. MO13-1 wordt het komend seizoen opgepakt door Maarten Kortenaar. Dat doet Herbert Zandbergen bij MO15-1 met ondersteuning van Bart-Jan Staman.  De keeperszaken worden door Martijn Staarman behartigd. Martijn is het aanspreekpunt voor alle zaken rondom de keepers.  Sinds een aantal jaren werken we ook met een Blessure Preventie en Herstel team (BPH). Het aanspreekpunt is hiervoor Erik Derks. Erik heeft samen met Martin Spang (aanspreekpunt verzorging) een jong en deskundig team om zich heen. Dit team bestaat Lars Hutten, Niels Elzinga en Daan Pierik.

Coördinatoren voor elke leeftijdsgroep

De coördinatoren voor komend seizoen zullen onder leiding staan van Ernst-Jan Heideman. Op dit moment hebben we daar nog enkele vacatures die ingevuld moeten gaan worden. Karen Ekkel is als coördinator dames/meisjes voetbal aangesteld. Frank Bakker vervult deze functie voor de senioren recreatieteams. Voor de leeftijdsgroepen JO17/JO19 zoeken we nog een vervanger voor Roger Purperhart. Tot die tijd zal Roger nog als aanspreekpunt fungeren.
Voor de JO15 is dit Henri Hamberg en de coördinator voor de JO13 wordt dat Rick Ballast. Voor de overige leeftijdsgroepen zijn we nog op zoek naar coördinatoren. Houd je ervan organisatorisch iets op te zetten en doe je verder nog niets bij de vereniging, neem je verantwoordelijkheid en meld je bij Ernst-Jan Heideman, telefoonnummer 06-43 87 25 10.  De scheidsrechterzaken binnen de vereniging worden behartigd door Rutger Schrijver. Rutger is aanspreekpunt voor alle scheidsrechterzaken en verzorgt ook de indelingen en aanstellingen van scheidsrechters bij de wedstrijden.

Wedstrijdsecretariaat

Het wedstrijdsecretariaat wordt aangestuurd door Harold Heuvels. Daarbij is Jannie Meijerink verantwoordelijk als wedstrijdsecretariaat senioren en het dames/meisjesvoetbal. In de jeugd wordt Harold ondersteund door Geralda Melenberg. Geralda verzorgt het wedstrijdsecretariaat voor de leeftijdscategorieën O8 t/m O10. Harold doet dit voor de leeftijdscategorieën O11 t/m O14. Voor de categorie O15 / O17 / O19 zijn we nog op zoek naar een invulling. Ook hier het verzoek om je te melden als je dit team wilt versterken.

 

 

 

Tot slot

De komende maanden gaan we actief aan de slag met de invulling van de nog openstaande vacatures. Zoals hierboven is te lezen, staat de basis er al stevig en daarop gaan we verder bouwen. We gaan er vanuit met organisatorische wijzigingen meer eenheid en kortere communicatielijnen te realiseren. Daardoor zijn we in staat onze sterk groeiende vereniging ingaande het seizoen 2025-2026 naar verwachting beter te besturen. Bijgaand zie je de veranderde organisatorische opzet van de voetbalzaken bij Vroomshoopse Boys in een schema weergegeven. We rekenen op jullie medewerking en wensen jullie na een welverdiende zomervakantie  alvast een mooi seizoen 2025-2026 toe.

Tom Heideman

Bestuurslid Voetbalzaken

 

Deel op :

    • facebook
    • foot_xan
    • insta
  • Tags :