Vandaag stond er een belangrijke wedstrijd op het programma. Uit tegen DES JO9-1. Bij winst konden de boys van JO9-1 kampioen worden! De boys konden uitslapen, want ze hoefden pas om 10.15 uur te spelen in Nijverdal. En dat was maar goed ook, het was namelijk erg koud en het veld was ook nog eens super glad. Geen fijne omstandigheden voor een kampioenswedstrijd, maar de boys lieten zich zeker niet kennen.

De boys begonnen gespannen aan de wedstrijd met Quint op doel, die een keurige wedstrijd keepte! Na een aantal kleine kansjes voor de boys scoorde Stijn met een schot van ver de 0-1 en dit was dan ook de stand na 10 minuten. De boys waren opgewarmd en begonnen sterk aan het 2e kwartje. Alexander maakte een prachtige actie waaruit Hidde de 0-2 maakte en niet veel later kwam er een mooie actie van Stijn, waaruit wederom Hidde scoorde.

De boys mochten na 20 minuten wisselen van kant en daar leek het veld ietsje beter te zijn, doordat de zon het ijs op het veld liet smelten. We kregen door een beetje geklungel achterin een tegen doelpunt waardoor de spanning weer terug kwam in de wedstrijd. 1-3. Niet veel later scoorde Hidde de 1-4 en maakte Alexander er 1-5 van. DES scoorde nog net voor we het 4e kwartje in gingen, waardoor de stand op 2-5 kwam te staan. Yannick deed vandaag met ons mee en scoorde met een schot van afstand de 2-6. Niet veel later maakte Stijn een mooie actie, waaruit Kian de 2-7 scoorde. Achterin stond het goed en Joel en Levi, leverden de hele wedstrijd prima werk! Er werd goed verdedigd en meegevoetbald door de jongens achterin!

Tot slot scoorde DES nog 2x, waardoor de eindstand op 4-7 kwam te staan en zo zijn de boys WINTERKAMPIOEN. Met een doelsaldo van 138 doelpunten voor en 50 tegen na 2 kleine competities, de terechte kampioen!

We zijn allemaal trots op de boys van de JO9-1, maar zeker ook op de trainers Thomas Kleinjan en Wout Marissen💪🏻⚽