Tijdens de afgelopen schoolvakantie werd door Stephan Bloemendal in de kantine ’t Flierhuus een cursus respect gegeven aan de Jeugd O15 van Vroomshoopse Boys. De opkomst van spelers was goed, toch ook een vorm van respect. Stephan vertelde over het project RESPECT, dat de afgelopen periode handen en voeten heeft gekregen bij Vroomshoopse Boys. Aan de hand van meerdere spelfragmenten moesten de J015-spelers en speelsters ontdekken en ook zichtbaar maken of er sprake was van een gele of rode kaart. Ook werd ingegaan op respect naar de medespelers en naar de (club)scheidsrechters toe.

In drie kwartier kwam heel wat voorbij in een interactieve setting. De junioren van de Boys deden volop mee en hadden nog enkele herkenbare uitspraken. Zo was er ergernis over schreeuwende ouders langs de lijn. Ook was er begrip voor fouten van de scheidsrechters: “Dat zijn toch ook mensen”.
Mooi was ook te merken dat de gedrags- oftewel spelregels van RESPECT bij onze vereniging worden (h()erkend. De betreffende blauwe bordjes in de kleedkamers en het grote blauwe bord boven het tassenrek op de kantine spreken voor zich. Cursusleider Stephan Bloemendal bedankte de deelnemers voor hun komst, die op hun beurt weer verder konden genieten van de schoolvakantie. Ook de Jeugd O19 en de Jeugd O17 van Vroomshoopse Boys hebben deze cursus al gevolgd.