Sinds 2005 wordt aan het eind van elk voetbalseizoen jaarlijks de Twenterandcup gehouden.
Op zes velden van de Twenterandse voetbalverenigingen strijden de selectieteams van O9 t/m O19 tegen elkaar. De eerste 2 edities won Dos’37 uit Vriezenveen, maar daarna werd de Cup liefst 11 keer veroverd door de jeugd van de Vroomshoopse Boys. Tot 2017, toen Dos’37 die hegemonie wist te doorbreken. Vorig jaar wist de Vroomshoopse Boys de wisselbeker weer terug te halen naar Vroomshoop. De 15 editie van de Twenterandcup werd op woensdagavond 29 mei gespeeld.

JO9-1 speelde bij Voorwaarts Westerhaar:  (geen deelname Sportlust)
Het jongste selectieteam had een lastige avond in Westerhaar
De eerste 2 wedstrijden gingen verloren, maar dankzij een overwinning tegen Voorwaarts en andere gunstige uitslagen klommen ze toch op naar een 3e plek, wat resulteerde in 4 punten

JO11-1 speelde bij Sportlust Vroomshoop: (geen deelname Sporlust en Voorwaarts)
Een knappe prestatie van O11-1. Waar in de competitie zowel Den Ham, Deto als Dos boven hun eindigden, lukte dat nu maar 1 club, namelijk DETO. Vroomshoopse Boys won de eerste wedstrijd ruim van Den Ham met 4-0,  speelde daarna gelijk tegen Dos, en verloor de laatste wedstrijd van de winnaar DETO. Door een 2e plek leverde dat 5 punten op.

JO13-1 speelde bij Deto Vriezenveen: (geen deelname Sportlust)
Vroomshoopse Boys O13-1 was na 3 van de 4 wedstrijden al zeker van een 1e plek.
Ze wonnen met 2-0 van Den Ham, en de Vriezenveense voetbalclubs DETO en Dos’37 werden beide met 3-1 verslagen. De laatste wedstrijd, toen een 1e plek al bereikt was, werd doelpuntloos gelijkgespeeld tegen Voorwaarts. Een 1e plek leverde 6 punten op voor de totale eindstand.

JO15-1 speelde bij Den Ham (geen deelname Voorwaarts, Sportlust en Dos’37)
Maar 3 Twenterandse clubs deden mee met dit mini toernooi, namelijk Vroomshoopse Boys, DETO en Den Ham. De wedstrijden duurden dan ook langer dan gebruikelijk, namelijk 30 minuten.
De eerste wedstrijd verloren ze met 2-0 van DETO, maar dankzij een winst op rivaal Den Ham met 2-1 wisten ze de 2e plek te behalen, wat ons 5 punten opleverde.

JO17-1 speelde thuis bij de Vroomshoopse Boys (geen deelname Sportlust en Voorwaarts).
Tot in de laatste seconde was het spannend in Vroomshoop wie de eerste prijs zou pakken.
Vroomshoopse Boys speelde tegen Dos’37 in de laatste wedstrijd en winst was genoeg voor de eerste plek (voor beide teams). Helaas verzuimden beide teams om te scoren en werd er 0-0 gespeeld, waardoor Den Ham er uiteindelijk met de winst vandoor ging met een beter doelsaldo (+1).
Ondanks geen nederlaag en geen 1 tegengoal een 2e plek, maar toch 5 punten.

JO19-1 speelde bij Dos’37 (geen deelname Voorwaarts)
Ook hier werd het in de laatste wedstrijd beslist in een rechtstreeks duel tussen Dos’37 en Vroomshoopse Boys. Vroomshoop had hun eerste 3 wedstrijden gewonnen, van zowel Den Ham (1-0), Sportlust (2-0) en van Deto (3-1). Dos’37 had 2 punten minder, dus de ploeg die in de laatste wedstrijd zou winnen, zou 1e eindigen. Het werd een 2-2 eindstand, en mede dankzij dit punt won O19-1 het toernooi in Vriezenveen. Net als bij O13, leverde dat de volle buit op, 6 punten.

Dit resulteerde dus in een totaal aantal punten van 31 punten, en hiermee werden we wederom 1e in de totale eindstand:

1. Vroomshoopse Boys 31 punten
2. Den Ham                        26 punten