Het jaarlijkse kersttoernooi werd voor het derde jaar achter elkaar georganiseerd in Het Punt, een paar meter van de oude locatie “”de Stobbe” waar de eerdere kersttoernooien plaats vonden. Op woensdagochtend werd er afgetrapt door de jeugd onder 9. Tegelijkertijd begon ook de F league met hun kersttoernooi onder leiding van Danielle Beekhuizen. Daarna volgden de jeugd onder 13 en de jeugd onder 15 onder grote belangstelling van de ouders die vanaf de tribune een mooi overzicht hadden over de hele zaal. Ondanks dat de jeugd onder 15 niet was ingedeeld (indeling werd ter plekke gemaakt), was de opkomst prima te noemen.
Op donderdagochtend was de jeugd onder 11 aan de beurt, wederom onder grote belangstelling van de ouders. De afsluiting was voor de jeugd onder 19 en de jeugd onder 17, die gezamenlijk een onderling toernooi speelden. Mooi om te zien was dat er ondanks de grote niveau verschillen iedereen elkaar de bal gunde en iedereen rekening hield met de kwaliteiten van z’n medespeler, heel positief.
Wat het hele kersttoernooi ook positief opviel was de grote opkomst van de (vaak jonge) vrijwilligers die kwamen helpen, met bijvoorbeeld het begeleiden van een team, fluiten van een wedstrijd, de uitslagen/standen bijhouden enz. We willen alle vrijwilligers bedanken voor hun hulp. Ook viel de grote belangstelling van de ouders op, met name bij de jeugd onder 9 en de jeugd onder 11. De jeugdcommissie kijkt dan ook terug op een zeer geslaagde editie van het kersttoernooi 2017.