//gallery.vvvroomshoopseboys.nl/#!album-195
De 66 deelnemers van 7 tot en met 14 jaar hebben het bij de voetbalclinic op de Bosrand in Vroomshoop naar hun zin. De hoofmoot van de deelnemers, zowel jongen als meisjes, betreft jeugdleden van gastheer Vroomshoopse Boys. Ook andere naburige voetbalclubs, waarbij buurman Sportlust Vroomshoop, zijn vertegenwoordigd door de voetbaljeugd. De trainers van die internationale Fussballschule van de Koninklijke, Real Madrid dus, spiegelen vanaf maandagmorgen 15 augustus onder leiding van Frencis Malawau een afwisselend trainingsprogramma voor, onderbroken door een gezamenlijke lunch in het clubhuis van Vroomshoopse Boys. Gezamenlijk opruimen is een van de signalen, die duiden op het hanteren van discipline binnen de groep.

Spelvreugde is er ook volop bij de oefenvormen en de onderlinge partijtjes. De in het smetteloos wit van Real Madrid gestoken voetballers en voetbalsters wanen zich even Christiano Ronaldo, Gareth Bale, Karim Benzema of Sergio Ramos. Vooral het rugnummer 7 van Christiano Ronaldo heeft blijkbaar grote aantrekkingskracht en is overal te zien. Bij het scoren wordt zo nu en dan zelfs de pose van deze de onbetwiste wereldtopper van de Champions League winnaar aangenomen en wordt zijn bekende oerkreet door verschillende jeugdspelers geslaakt. Het is zichtbaar, hoorbaar en voelbaar: voor even voelen de jeugdspelers zich een mondiale voetbalheld.

Ook wordt er hier en daar gedroomd naar een uitstapje naar het immense Estadio Santiago Bernabéu-stadion in Madrid, die de absolute uitblinkers ten deel kan vallen. Maar die weg is door een landelijke selectieprocedure nog lang en eerst is de focus op de Bosrand in Vroomshoop gericht. Op vrijdagmiddag 19 augustus worden de certificaten en de prijzen uitgereikt. Dan is er eerst nog om 12.30 uur een uitgebreide fotoshoot, waarbij ook alle ouders, broertjes en zusjes en opa’s en oma’s verwacht worden. De hele week is iedereen welkom om op het kunstgras van Vroomshoopse Boys de clinic van Real Madrid eens met eigen ogen te zien: adios.