Op De Bosrand speelde Vroomshoopse Boys JO17-1 op zaterdag 8 december tegen Excelsior JO17-2 uit Rijssen. Inzet was het kampioenschap vor onze favorieten, nadat de promotie naar de poule voor twee plaatsen in de hoofdklasse al eerder was bereikt door de Boys.  Het team van trainer Gerjan Kosters en zijn staf pakte de zaken voortvarend aan. Na een half uur kwam Boys JO17-1 verdiend op voorsprong door een doelpunt van Lars Paters na een goede voorzet van Mick Rutgers. De volgende goal kwam van Stan van Deursen, waardoor er met 2-0 werd gerust. In de tweede helft stelde Boys nog meer orde op zaken. Aanvoerder Thomas Kleinjan kopte uit een corner binnen. Daarna werd door een eigen doelpunt van Excelsior’31 JO17-2 de eindstand van deze kampioenswedstrijd op 4-0 bepaald. Dolle vreugdetaferelen volgden met een team,  dat de beste was in de competitie.

Of zoals trainer Gerjan Kosters het samenvatte: “We hebben misschien niet de beste spelers, maar wel het beste team. Iedereen vecht voor elkaar en geeft elke wedstrijd alles. Daardoor zijn we kampioen geworden, al waren er in deze competitie misschien wel drie teams met meer kwaliteiten. We zijn dus op inzet en strijd kampioen geworden”.

Een mooier compliment kun je als speler niet krijgen en de gehele selectie en natuurlijk ook de begeleiding erom heen feliciteren we als Boys-familie van harte met dit prachtige resultaat. De Gezonde Ambitie van Vroomshoopse Boys leeft volop. Dankzij Dennis Jongeneel werd afgelopen zaterdag het kampioensselectie met een huifkar door Vroomshoop gereden. Daarna was er patat in de kantine en een gezellig kampioensfeest bij de familie Kleinjan.  Al met al werd het zo een onvergetelijke kampioenschap, dat zeker volgend voorjaar op het veld een passend vervolg krijgt met deze talentvolle groep.