Het was nog donker bij de bosrand vanwaar we om 07.45 de reis naar Hellendoorn gingen maken. Hellendoorn waren we dit seizoen al twee keer tegen gekomen in oefen- en bekerwedstrijd. Twee keer was een mooie overwinning het gevolg. Toch zijn we er vandaag niet helemaal gerust op want na goed voetbal en goede resultaten in de voorbereiding en bekerwedstrijden loopt het in de competitie nogal stroef. Het begin van de wedstrijd was rommelig te noemen. Hellendoorn ging de duels vol overgave aan en wij hadden hier moeite mee. We kwamen niet los van onze bewakers en de passing was (ver) onder de maat. Toch was er een mooie kans voor Sem die werd vrijgespeeld voor de Hellendoorn keeper door Damian maar hij wist helaas niet het net te vinden. Ondertussen moest Tristan ook een paar keer handelend optreden op aanvallen van Hellendoorn. Met een 0 – 0 was het eerste kwartier afgelopen. Het tweede kwartier leek op het eerste. Tristan moet enkele keren redding brengen en wij krijgen kansjes via Damian, Tigo, Evan en Sem. Maar zoals de laatste weken ook het geval is staat het vizier ook vandaag niet op scherp. Na twee kwartier staat het nog steeds 0 – 0. Het derde kwartier neemt Hellendoorn de regie over. Er is steeds meer druk op ons doel en nadat er al een bal op de lat is beland wordt er gescoord uit een corner. Daarna komt de wedstrijd weer in evenwicht waardoor het derde kwartier eindigd met een 1 – 0 achterstand. Nadat trainer Tim en leider Thomas de jongens nog eens goed hadden toegesproken ging het in het laatste kwartier wat beter. Hellendoorn werd achteruit gedwongen en er volgden wat kansjes voor ons. Het was Pim die ons met een fraai afstandschot op een verdiende gelijke stand zette. 1 -1. Dit was eigenlijk ook het eind van de wedstrijd want vlak daarna floot de scheidsrechter voor het einde.