Was het de donderdagavondspeech van trainer Tim? Waren de spelers vroeg naar bed gegaan vrijdagavond? Of was het misschien omdat het team nu eens echt wou laten zien wat het in de mars had? De grote charme van voetbal is dat het niet te voorspellen is en daar was vandaag weer een prachtig voorbeeld van. PH was als ongeslagen ploeg met een doelsaldo van  63 goals voor en slechts 5 tegen naar Vroomshoop gekomen. Vele ploegen waren al met dubbele cijfers onderuit gegaan tegen deze kampioenskandidaat die niet te kloppen leek. Het is voor ons tot nu toe nogal een vreemd seizoen. We hebben een goeie ploeg en zijn eigenlijk in alle wedstrijden de betere geweest maar vaak viel het kwartje net de verkeerde kant op. We staan nu op een ietwat teleurstellende vijfde plek terwijl top 3 minimaal terecht was geweest. Vandaag kwam dus het sterke PH op bezoek op de bosrand en afgezien van meestervoorspeller Marc Olsman was er onder het aanwezige publiek weinig vertrouwen in een al te goede afloop.

Scheidsrechter Schrijver die ‘s middags nog de derby der derby’s ging spelen floot om 08.30uur voor het begin van de wedstrijd. Onze ploeg liet zien er zin in te hebben door direct collectief te gaan jagen. Dit resulteerde al na een tiental seconden in de 1 – 0 Evan joeg door op de keeper waardoor deze de bal verspeelde en de 1 – 0 een feit was. We bleven jagen maar PH liet wel even zien waardoor het zoveel gescoord had. Keeper Tristan had echter enkele prima reflexen op een vrije trap en aanval van de geel zwart hemden. We zaten lekker in de wedstrijd en zaten er kort op waardoor er meer kansen kwamen voor ons. PH kon zich niet onder de druk uitvoetballen en dankzij de paal en enkele gemiste kansen van ons bleef de stand 1 – 0 tot de eerste rust.

In het tweede kwartier ging de gretige aanvalsmachine van trainer Tim en assistent Thomas gewoon door met aanvallen. De druk werd nog hoger opgevoerd en het was Tigo die een penalty verzilverde waardoor we op 2 – 0 kwamen. Daarna ging het hard. Linksbuiten Sem maakte de 3 – 0 waarna Evan de 4 – 0 maakte. De 5 – 0 en 6 – 0 kwamen weer van de voet van Sem waardoor we op een grote voorsprong kwamen. PH wist niet waar ze had en liet zich naar de slachtbank leiden. De normaal zo gevaarlijke aanvallers van PH werden vakkundig onschadelijk gemaakt door onze uitstekende verdediging met Jasper, Sam, Pim en de uitblinkende Emmy die ook nog eens haar verjaardag vierde. Als er al een verdwaalde bal doorkwam dan was keeper Tristan ook alert zodat er eigenlijk weinig gevaar op een tegendoelpunt was. Vlak voor de tweede rust was het Evan die uit de draai fraai raak schoot waardoor we met een luxe 7 – 0 voorsprong gingen rusten.

Het derde kwartier kwam PH iets uit haar schulp gekropen. Na een half uur vol gas te hebben gegeven vielen we iets terug waardoor PH vaker in kansrijke positie kwam. De 7 – 1 viel dan ook na balverlies van ons voor de eigen goal. Het was Tigo die na een goede individuele actie en schot in de verre hoek de marge weer op 7 zette. 8 – 1. PH wist vlak voor de laatste rust weer te scoren waardoor we met een 8 – 2 voorsprong gingen rusten.

Het laatste kwartier was weer voor ons. Damian schoot nog op de paal maar het was Sem die op de vierkante meter de bal knap langs keeper en verdediger toverde waardoor we op een 9 – 2 voorsprong kwamen. Het slotakkoord was vandaag voor Pim die eerst knap binnenschoot in de korte hoek en daarna een vrije trap mooi en hard in de bovenhoek schoot waardoor we op een 11 – 2 voorsprong kwamen. Scheidsrechter Schrijver floot daarna voor het eind waarna er een verdiend applaus voor de jonge helden volgde en er vol vertrouwen naar de volgende wedstrijd kan worden gegaan.