Johan Cruijff zei ooit: Je moet schieten anders kun je niet scoren en FC Twente kampioenenmaker Steve McClaren herhaalde dat later nog een keer in het Engels. Vandaag was dat wel van toepassing op de wedstrijd die JO11-1 speelde tegen Activia uit Twello. Het begin van de wedstrijd zag er nog wel voortvarend uit. Er werd goed gevoetbald en Activia werd achteruit gedrukt. Na een mooie aanval raakte Evan de paal en waren er meer kansen. Toch moesten we onze gasten niet onderschatten want vanuit een gesloten verdediging werd snel de lange bal gehanteerd op de spitsen. Een aantal minuten later ging dat ook mis. Na een van richting veranderd schot was Tristan kansloos en kwamen onze gasten op voorsprong. 0 -1. Dit was eigenlijk ook wel het beeld van deze wedstrijd. Wij hadden de bal en vielen aan en Activia beperkte zich vooral tot verdedigen. Het zegt veel dat de keeper van Activia uitgroeide tot uitblinker van deze wedstrijd. Vlak voor het einde van het eerste kwartier kwam Actavia er weer uit met een snelle counter en stonden we tegen de verhouding in zelfs achter met 0 -2. Toch hadden we er vertrouwen in dat het wel goed kwam. Er werd prima gevoetbald en er zouden nog genoeg kansen komen. In het tweede kwartier was dat ook zo. Kansen genoeg alleen bleek de verdediging en vooral keeper van Actavia moeilijk te passeren. Inplaats van sneller de trekker over te halen werd er ook te lang door gecombineerd waardoor Activia zich kon organiseren. En als er dan geschoten werd ging deze naast, over of lag de keeper weer in de weg. Toch was er in het tweede kwartier ook niets op te merken op het voetbal maar de 0 – 2 bleef op het scorebord staan. Het derde kwartier was eigenlijk een kopie van het tweede. We voetbalden op de helft van Activia en af en toe leek het meer op een handbalwedstrijd dan voetbalwedstrijd. Een enkele keer moest Tristan handelend optreden bij een uitval van Activia maar het was eigenlijk een wonder dat er geen goal gescoort werd door ons. Er moet wel vermeld worden dat Activia bleef strijden voor elke meter en niets cadeau gaf. Het derde kwartier leverde wederom geen goal op. In het vierde kwartier werd er eindelijk gescoort door ons. In een scrimmage wist Damian de bal achter de lijn te werken. 1 -2. We gingen er nog even voor zitten want nu moesten we natuurlijk doordrukken! De gashendel ging nu volledig open en de verdediging en keeper van onze gasten kregen het nog zwaarder. Toch stond het vizier niet op scherp en lukte het maar niet om de gelijkmaker te maken. Activia profiteerde van onze aanvalsdrift door in een uitval in de laatste minuut de voorsprong te vergroten naar 1 -3. De opnieuw prima leidende scheidsrechter Schrijver floot voor het einde van de wedstrijd. Helaas werd deze wedstrijd verloren maar als we zo blijven voetballen en de volgende keer de kansen wel afmaken zullen er nog voldoende punten binnengehaald worden.