Op zaterdag 3 oktober stond de vijfde en laatste competitiewedstrijd van JO11-1 op het programma. We zijn dit seizoen begonnen in de 1e klasse. Straks volgt er een korte terugblik op de eerder gespeelde wedstrijden in deze competitie. Vandaag de wedstrijd tegen Hardenberg’85 JO11-1. Zonder publiek, maar wel weer met scheidsrechter Rutger Schrijver, werd er om 8:30 afgetrapt. Zonder de geblesseerde Jeaden, maar met AJ uit JO11-2 en Noël uit JO9-1. Lano begon uiteraard in de goal, Tijn en Timo zijn inmiddels de vertrouwde gezichten achterin, Dean vlak daarvoor, Jelle, Evan en Bram op het middenveld en Vinz startte in de spits. De eerder genoemde AJ en Noël begonnen aan de kant. De wedstrijd begonnen rommelig, het spelbeeld bestond met name uit veel duels op het middenveld, waar veel gedribbeld werd. We hadden moeite moeite met de fysieke jongens uit Hardenberg. Toch wisten we door goed samenspel twee doelpunten te maken, door Jelle en Vinz. In het tweede kwartier veranderde het spelbeeld weinig. We voetbalden wel wat rustiger, maar aan beide kanten werden er weinig kansen gecreëerd. Na rust kwam Hardenberg’85 op gelijke hoogte, door twee knullige verdedigingsmomenten bij ons voor de goal. Geen echte kansen, maar ze telden wel. Het was een soort wake-up call voor een sommige jongens, want er werd vanaf dat moment sneller omgeschakeld, meer duels gewonnen en speelden we elkaar strakker de bal toe. Ook kregen we voldoende kansen, een aantal van deze werden benut door Vinz (2x) en Dean. Een riante 5-2 voorsprong was het gevolg. En wanneer we het iets zorgvuldiger uit hadden gespeeld, hadden dit er meer kunnen zijn.

Zo wisten we deze wedstrijd winnend af te sluiten. De overige uitslagen eerder in de competitie waren:
Boys – Nieuwleusen 4-7
SJO JCO – Boys 7-10
Boys – Heino 9-1
Lemelerveld – Boys 1-9
Zo eindigen we op een 2e plek. Twee ruimte overwinningen met te weinig weerstand, en met twee wedstrijden waar we volle bak moesten gaan voor een resultaat. En dat is uiteindelijk wat je wilt. Er volgen nu twee oefenwedstrijden, zaterdag 10 oktober tegen SVVN en een week later tegen HHC. Daarna start er een nieuwe competitie.