Vandaag stond de derby op het programma! Den Ham kwam op bezoek! De omstandigheden waren prima dus alles leek mee te zitten voor een mooie voetbalochtend. Den Ham stond wat hoger op de ranglijst met 3 punten meer maar had ook een wedstrijd meer gespeeld dus een overwinning zou welkom zijn. Het eerste kwartier was voor ons! Den Ham werd onder druk gezet en had weinig in te brengen tegen onze jongens die vastberaden leken om deze wedstrijd te winnen. Toch werd er niet gescoord maar dit was te danken aan de goede Hammerse doelman, een afgekeurde goal en een bal op de paal van Thijmen. Het tweede kartier gaf een volledig ander beeld. Den Ham was sterker maar dankzij uitstekende reddingen van keeper Ryan Laarman die D’angelo verving bleven we op de been. Max viel in dit kwartier vervelend op zijn hand waardoor hij moest wisselen en erg veel last had van zijn pols. Hierdoor schoof Tigo door naar het middenveld en was de organisatie even zoek. Hiervan profiteerde Den Ham gezien het veldspel maar tot goals kwam het dus nog niet. Het derde kwartier leek meer gelijk op te gaan. Toch was het Den Ham die scoorde. Een voorzet werd meegendogeloos afgewerkt waardoor we tegen een 0 – 1 achterstand aan keken. Toen Den Ham later uit een mooi genomen vrije trap over Ryan de 0 – 2 maakte leek het gespeeld. Toch gingen de koppies niet omlaag en werd er nog gestreden voor elke meter en dat werd beloond! Het was Tijn die ons na een voorzet van Thijmen weer in de wedstrijd schoot. 1 – 2 en daarmee was het derde kwartier afgelopen. het vierde kwartier was vooral spannend. Beide keepers hielden met uitstekende reddingen hun goal schoon en overal op het veld waren harde duels. Toch was het Thijmen die ons na een voorzet van Tijn op gelijke hoogte bracht. Na vier keer een kwartier vond scheidsrechter Schrijver het genoeg waardoor de punten gedeeld werden en daar konden beide ploegen redelijk mee leven al was het natuurlijk niet fijn voor Den Ham om een 2 – 0 voorsprong uit handen te geven. Voor ons was het natuurlijk fijn om terug te komen na deze achterstand maar met 1 punt schiet je niet erg op. Later kwam het bericht nog dat de pols van Max gebroken is zodat we hem de komende tijd helaas moeten gaan missen. Bij deze wensen wij hem natuurlijk veel beterschap!!