Vanaf een natgeregende bosrand ging deze zaterdagmorgen de reis naar Deto in Vriezenveen. We hadden Deto al ruim verslagen in de voorbereiding dus voorzagen niet teveel problemen vandaag. Waarschijnlijk zat dit ook in de koppies van onze spelers want het begin van de wedstrijd was (ver) onder de maat te noemen. Deto was feller, won de persoonlijke duels en elke bal richting de spitsen leek gevaarlijk te zijn. Het duurde dan ook niet lang tot dat we op een 1 – 0 achterstand kwamen. Weer mocht er een aanvaller een vrije doortocht maken naar Tristan. Deze omspeelde hem en het was 1 – 0 voor Deto. Tijdens 1 van onze spaarzame aanvallen in het eerste kwartier was het Pim die Damian wegstuurde en Damian maakte gelijk 1 – 1. Deto bleef in het eerste kwartier echter sterker en het was dankzij keeper Tristan dat we met een gelijkspel de eerste rust bereikten. Nadat trainer Tim de jongens eens goed had wakker geschud ging het in het tweede kwartier iets beter. Het was echter Deto die weer op voorsprong kwam via een afstandsschot dit keer. 2 – 1. Toen de aanvoerder van Deto daarna wederom een vrije tocht richting ons doel werd aangeboden leek het voorbij. Een 3 – 1 achterstand met dit wedstrijdbeeld leek niet meer goed te komen. Vanaf dat moment werd het echter iets beter van onze kant. Waarschijnlijk waren onze jongens wakker geschokken van deze achterstand en kwam nu het besef dat er echt uit een ander vaatje getapt zou moeten worden om nog een resultaat te kunnen behalen. We gingen wat meer in de aanval en Deto moest achteruit. Het was Tigo die een afgeslagen bal na een corner binnenschoot zodat we terug kwamen naar 3 – 2. Het tweede kwartier eindigde hiermee en we kregen het gevoel dat hier toch nog wat meer te halen was. Het derde kwartier ging redelijk gelijk op al kwamen wij steeds meer in kansrijke positie. Toch lukte het maar niet om de keeper van Deto te verslaan en ons vizier stond absoluut niet op scherp. Ondertussen wist Tristan een paar keer prima te redden op pogingen van Deto om de voorsprong te vergroten. Na drie kwartier stond nog steeds de 3 – 2 op het scorebord. Het vierde kwartier leek op het derde. We hadden absoluut kansen op de gelijkmaker maar kregen de bal er niet in. Deto bleef vechten voor elke bal en kwam er af en toe ook nog gevaarlijk uit. Na de zoveelste corner vlak voor tijd dacht een verdediger van Deto  keeper te zijn waardoor iedereen van een penalty uitging. De scheidsrechter van Deto die er vlak bij stond oordeelde echter anders en gaf aan dat er doorgespeeld moest worden. Dit was ook zo ongeveer het eind van de wedstrijd waardoor deze verloren ging met 3 – 2 en de punten in Vriezenveen blijven.