Na prima resultaten in de voorbereiding op de voorjaarscompetitie was het vandaag dan zover. We gingen de competitie beginnen dus het ging weer om de echte punten. Op deze zachte zaterdagmorgen kwam JCO uit Ommen op bezoek. We wisten weinig van deze tegenstander alleen dat ze vorig seizoen bij ons JO11-2 in de competitie zaten er daar goede resultaten hadden neergezet. Vandaar de promotie naar deze klasse. Scheidsrechter Schrijver gaf om 08.30uur het startsein voor de wedstrijd.

Het begin van de wedstrijd gaf al snel een goed beeld van het restand. Wij vielen aan en JCO verdedigde met man en macht en probeerde eruit te komen met counters. Omdat het nogal druk voor de goal was van JCO hadden we moeite om ons vrij te spelen. De voorsprong moest dan ook komen van een eigen voet van JCO. Tigo probeerde Evan te bereiken wat net niet lukte door een sliding van een verdediger. De bal ging door deze sliding echter wel het eigen doel in waardoor we op een 1 – 0 voorsprong kwamen. Vlak voor de rust kwam JCO echter onverwacht terug. Een indraaiende voorzet van de  linksbuiten kon Tristan niet klem pakken waarna de spits er als de kippen bij was om deze binnen te werken. Met een 1 – 1 stand gingen we de eerste rust in.

Het tweede kwartier begon met een mooie bal van Sem op Evan die op de lat knalde. We bleven drukken maar moesten toch ook opletten op de uitvallen van JCO waarbij Emmy met haar gevaarlijke (ook vrouwelijke) tegenstander mooie duels uitvocht. Het was verdediger Sam die ons met een laag afstandschot op een 2 – 1 voorsprong zette. Het duel kwam daarna iets meer in evenwicht maar de grotere kansen bleven voor ons. Na een corner was het opnieuw Sam die attent was en  de 3 -1  scoorde. Hierna werd er voor de tweede keer gerust.

Het derde kwartier kwam JCO wat meer uit haar schulp gekropen. Wij hadden nogal de druk naar voren waardoor onze verdediging met  Jasper, Emmy en Pim af en toe in ondertal kwamen te staan en daardoor hard aan het werk moesten. Een waarschuwing was een knal op de lat van de goed voetballende dame van van JCO en Tristan moest vaker handelend optreden. Gelukkig wist Evan na een mooie actie de 4 – 1 te maken waardoor we weer wat meer lucht kregen. JCO bleef echter aandringen en na een goede loopactie van de spits wist deze behendig af te maken waardoor JCO terugkwam naar 4 – 2. Niet lang daarna werd linksbuiten Sem vrijgespeeld aan de linkerkant. Hij besloot snel uit te halen en zijn schot vloog onthoudbaar en mooi over de ommer doelman heen waaroor we op een 5  – 2 voorsprong kwamen. Hierna volgde de derde rust.

Het vierde kwartier zag er weer beter uit. We hadden JCO weer volledig onder druk en het was wachten op een treffer van onze kant. Deze kwam er na een soort scrimmage voor het doel waarbij Evan met zijn punt de bal nog binnen kon werken. 6  – 2. Er veranderde daarna niet zoveel meer en scheidsrechter Schrijver floot na vier keer een kwartier voetbal op zijn fluit voor het eindsignaal. Een prima overwinning op een stugge tegenstander waardoor het seizoen goed begonnen is. Volgende week volgt de derby tegen voetbalbuur Den Ham!