Na de mooie overwinning van vorige week kwam vandaag Neo Borne JO11-2 op bezoek. De gasten hadden tot nu toe nog niet zoveel punten weten te bemachtigen in deze competitie. Wij zitten op dit moment in een goede flow met goed voetbal en enkele mooie overwinningen na elkaar dus we gingen er even goed voor zitten als publiek.

Het begin van de wedstrijd zag er direct goed uit. Wij hadden de bal en er werden goede aanvallen opgezet richting het Borner doel. Via een mooie aanval waar Tigo Pim vond en deze Evan vrij voor de goal zette kwamen we na een schot in de hoek van laatstgenoemde op 1 – 0. Met deze voorsprong werd ons spelniveau eigenlijk minder want inplaats van te passen gingen we lopen met de bal en daardoor kwam Neo wat terug in de wedstrijd. Na een goede aanval van Neo werd er naast Tristan op de paal geschoten dus we waren gewaarschuwd. Hiermee eindigde het eerste kwartier.

Nadat trainer Tim en leider Thomas de jongens wat aanwijzigen had gegeven ging het in het tweede kwartier weer wat beter. De jongens lieten de bal weer het werk doen en Neo kwam er niet meer aan te pas. Het was Sem die na een goede voorzet van Damian de 2 – 0 maakte. Ondanks de vele schotkansen van ons bleef Neo dankzij de goede doelman nog redelijk overeind. Na een mooie steekpass van Sam maakte Evan de 3 – 0 waarna scheidsrechter van Veen afloot na het tweede kwartier.

Het derde kwartier begon met een goede actie en goal van Sem waardoor we op een 4 – 0 voorsprong kwamen. Sem maakte uit een moeilijke hoek ook de 5 – 0 waardoor de wedstrijd eigenlijk wel gespeeld was. De jongens begonnen er nu echt zin in te krijgen en Neo kwam eigenlijk niet meer van eigen helft af. Evan maakte na een assist van Tigo de 6 – 0 en daarna via hetzelfde concept ook de 7 – 0. Tussendoor knalde Pim nog een bal op de onderkant lat die via de grond en weer de lat weer uit de goal kwam. De 8 – 0 was ook van Evan waarna er nog een kwartier te spelen was.

Het laatste kwartier gebeurde er eigenlijk niet meer zoveel. De keeper van Neo redde nog enkele keren fraai op afstandschoten van ons maar veel meer viel er niet meer te beleven waardoor scheidsrechter Van Veen het ook wel goed vond en afloot. Een prima 8 – 0 overwinning. Nu op naar de derby van volgende week in Den Ham!!