Vandaag de uitwedstrijd naar Vriezenveen om tegen de nummer drie van de ranglijst Dos ’37 JO11-1 te spelen. Om de koppositie te blijven behouden zijn er natuurlijk vandaag weer drie punten nodig. Vanwege afwezigheid van Pim en Sam kwamen Luuc Elferink van JO11-2 en Timo Moes van JO9-1 ons versterken.

Het begin van de wedstrijd begon stormachtig, al was dat niet van onze kant. Dos jaagde ons op en liet ons niet in ons spel komen. We waren eigenlijk overal te laat en voetballend hield het niet over. Trainer Tim en assistent Thomas probeerden van alles om de jongens wakker te krijgen maar het mocht niet baten. Dos was feller en kreeg de kansen. Nadat Tristan ons al een paar keer in de wedstrijd had gehouden viel de 1 – 0 dan ook verdiend voor Dos. Daarna leek het iets beter te gaan en gingen we in ieder geval de duels aan waardoor de zwart gele storm wat ging liggen. Vlak voor het eind van het eerste kwartier verzond Emmy een prachtige lange pass op Evan die goed controleerde en de bal knap in de verre hoek schoot waardoor we de eerste rust in gingen met een gelijkspel. Gezien het spel was dit echt het maximale tot nu toe.

Het tweede kwartier begon iets beter. Het was duidelijk dat de jongens de boodschap goed hadden meegekregen en er was weer iets te zien van het frisse spel van de laatste weken. Het was Luuc die na een mooie actie hard binnenschoot in de korte hoek waardoor we op een 1 – 2 voorsprong kwamen. Toch kwamen de “bijen” terug. Na balverlies van ons op het middenveld waren we de spits van Dos even vergeten die daardoor een vrije doortocht naar Tristan had en de gelijkmaker binnenprikte. 2 – 2. Dos kreeg het hierdoor weer op de heupen en de druk op onze goal werd weer groter. Na een prima aanval van Dos en onhoudbaar schot in de verre hoek kwamen we weer op achterstand. 3 – 2. Menig Vroomshoopse supporter vroeg zich af of dit nog wel goed zou komen. Via een  passje van Luuc kwam echter Evan vrij en hij maakte de gelijkmaker waardoor we weer gelijk stonden 3 – 3. Dos schoot hierna nog via Tristan op de paal.

Het derde kwartier begon goed met een prima corner en mooie kopgoal bij de eerste paal van Evan. 3 – 4. Dos leek hierdoor het vertrouwen wat kwijtgeraakt want vanaf dat moment hadden wij de wedstrijd onder controle. Achterin stonden we weer goed en nieuwkomer Timo schudde de schroom van zich af en liet met een aantal goede onderscheppingen zien een getalenteerde verdediger te zijn. Een aantal minuten later kreeg Jasper op circa 20 meter van het doel de bal. Hij haalde knap uit en de bal vloog mooi over de Dos keeper heen waardoor we op een 3 – 5 voorsprong kwamen. Toen was het eigenlijk gebeurd want Dos kwam er niet meer uit en wij lieten weer het  voetbal van de laatste weken zien. De 3 – 6 van ons viel na een eigen doelpunt van een Dos verdediger.

Het vierde kwartier was wederom voor ons. Sem maakte een actie waarmee hij zijn tegenstander omspeelde en hij schoot gevaarlijk op doel. De keeper van Dos kon het schot niet vastpakken waarna Damian er als de kippen bij was om de 3 – 7 voorsprong binnen te schieten. Ondanks dat we nog enkele kansen kregen veranderde de stand niet meer en floot de scheidsrechter uit Vriezenveen voor het einde waardoor we weer drie punten bij kunnen schrijven. Later bleek dat onze concurrentie verloren had en we nu een aantal punten los staan dus dat ziet er goed uit.