JO11-1 dendert over TVC '28 JO11-1 heen!

Zaterdagmorgen 13 april 2019. JO11-1 is dit seizoen nog niet erg gelukkig. Na een kansloze missie in de hoofdklasse zijn we dit najaarsseizoen terug op het niveau waar we ons beter thuisvoelen. De eerste klasse. Maar ook hier gaat het nog niet lekker. We zijn minimaal gelijkwaardig met onze tegenstanders maar het kwartje wil vaak maar niet de goede kant opvallen.  Trainer Tim en leider Thomas hebben op tactisch, technisch en strategisch gebied al van alles geprobeerd maar het is lastig de vinger op de zere plek te leggen. Gelukkig lijken de resultaten in de koppies van onze helden nog niet al teveel teweeg gebracht te hebben want het plezier is wekelijks aanwezig en op de instelling is niks aan te merken. Daarom zou een mooie overwinning wel een keer verdiend zijn. Vandaag kwam TVC ’28 uit Tubbergen op bezoek die vlak bij ons stond op de ranglijst. We gingen de wei in met keeper D’angelo, verdedigers: Sam, Thomas, Tigo en Thijs en aanvallers: Sem, Tim, Max en Tijn. Thijmen was met JO12-1 mee en Mees was met JO13-1 mee. Het begin van de wedstrijd ging nog redelijk gelijk op. We kwamen al snel op voorsprong via  Tijn die allert was in de rebound van zijn eigen schot. 1 – 0. Dat we TVC echter niet moesten onderschatten bleek uit de tegenaanval waar keeper D’angelo zich moest strekken om een bal uit de hoek te redden. Vooral de lange rechtsbuiten en de kleine spits waren gevaarlijk bij onze tegenstander van vandaag. Toch sneden we redelijk eenvoudig door de verdediging van TVC heen. De 2 – 0 kwam op Max zijn naam en even later maakte Tijn de 3 – 0. Ook de 4 – 0 kwam van Tijn zijn voet en toen Max de 5 – 0 maakte bleek er een monsterscore in de maak. We gingen er als publiek even goed voor zitten want dit hadden we dit seizoen toch nog niet meegemaakt. Het was Sem die de 6 – 0 maakte waarna het eerste kwartier voorbij was. Wat een luxe. In het begin van het tweede kwartier liet TVC zich even zien door de 1 – 6 te scoren. Thijs maakte er na een mooie actie weer 7 – 1 van waarna TVC weer tegenscoorde en de 7 – 2 maakte. De blauwgele aanvalsmachine pakte haar scoringsdrift weer op en Tijn maakte de 8 – 2. Daarna maakte Thijs de 9 – 2 en Tim de 10 – 2. De 11 – 2 werd ook gemaakt ook door Tim en de 12 – 2 werd gemaakt door Tijn. De 13 – 2 was een mooi lobje van Max en Sem maakte de 14 – 2. Daarna wist TVC nog wat terug te doen middels de 14 – 3. Tijn zette door zijn zesde! goal van de dag de stand op 15 – 3 waarna TVC de 15 – 4 scoorde. Verdediger Sam maakte via een afstandschot de 16 – 4 waarna Sem de eindstand bepaalde op 17 – 4. Daarna floot scheidsrechter Schrijver voor het eind van de wedstrijd. Een prachtige overwinning waar de jongens erg blij mee waren! Hopelijk wordt dit meegenomen naar de volgende wedstrijden zodat er nog een mooi slot van de competitie aan zit te komen.