Boys JO13-1 levert een knappe prestatie in 1e wedstrijd

Zaterdag stond er voor de Boys JO13-1 een vriendschappelijke wedstrijd tegen Excelsior JO13-1 op het programma. JO13-1 komt dit jaar uit in de hoofdklasse en deze wedstrijd tegen het op divisie-niveau voetballende Excelsior was een mooie graadmeter hoe het team ervoor staat.

De leiders Jos en Andjin genoten met de selectie van de Boys van een weekeinde weg naar de Spaanse zon maar ze hadden in Gerjan en Marc prima vervangers gevonden.

Direct na de aftrap werd er door beide teams fel gestreden om iedere bal. Excelsior was de bovenliggende partij maar de Boys kon zich op sommige momenten aardig onder de druk uit voetballen en kreeg ook goede kansen. Bij één van de Rijssense aanvallen was keeper Tristan echter kansloos en 0-1 was ook de stand bij rust.

Na de pauze deed de Boys er nog een schepje bovenop. De bal was nog steeds vaak op de helft van de Boys te vinden maar gaandeweg de 2e helft kregen de spelers het idee dat er meer in zat. Meer en meer werd er met combinatievoetbal het doel van de Rijssense keeper gezocht en bij één van de aanvallen was het Bram die jammerlijk op de paal schoot. Er volgden nog een aantal kansen voor de blauwhemden maar de keeper leek niet te passeren. Uit een afgeslagen corner was Deon er echter als de kippen bij om de bal in het doel te schieten, 1-1. Dit leek ook de eindstand te worden maar in de allerlaatste minuut zette Excelsior de eindstand op het bord, 1-2 voor de Rijssenaren.

Ondanks de nederlaag gingen voetballers en interim-leiders met een goed gevoel van het veld, wanneer de lijn van vandaag wordt voortgezet zit er dit seizoen zeker meer in.