Voor de regiocup ging de reis vandaag richting Zwolle, daar moesten we voetballen tegen Berkum JO13-1. Gezien de grote van deze vereniging (1000plus leden) en uitslagen uit het verleden wisten we natuurlijk dat we aan de bak moesten. Trainer Jos en assistenten Andjin en Rene starten met keeper Tristan en de verdediging bestond uit Emmy, Tigo, Sam en Jasper. Op het middenveld stonden Max, Pim en Mees en voorin moesten Luuk, Thijs D. en Tijn voor de goals zorgen.

Het begin van de wedstrijd was direct een wake up call. De snelle nr. 10 van Berkum lanceerde zichzelf na enkele minuten voetballen richting Tristan. Inplaats van hem op te vangen liepen wij mee en kon hij zo de 1 – 0 binnenschuiven. Geen best begin dus. Daarna kwamen wij beter in de wedstrijd en na een goede opbouw vanuit acheruit die bij Max kwam wist hij Tijn weg te steken die koel de gelijkmaker via de paal binnenschoot. 1 – 1. Vanaf dat moment kwam de wedstrijd in evenwicht en ging het heen en weer. Thijs D. kon even later vrij uithalen maar zijn schot was een prooi voor de Zwolse doelman. Aan de andere kant moest Tristan aan de bak na een vrije trap die hij goed pakte en in de rebound klem wist te pakken. Op een schotkans na van Thijs D die de keeper opnieuw pakte gebeurde er niet meer zoveel maar daar was onze verdediging ook debet aan, die op de openinsgstreffer na prima stond.

De tweede helft kwam er vers bloed in de ploeg met Sem, Thijs B, Kapital en Damian. Dit bracht geen ander spelbeeld en het leek er zelfs op dat wij de wedstrijd wat meer naar ons toe konden trekken. Pim probeerde het met een hoge bal die via een stuit over de keeper op de lat stuiterde. Daarna volgde helaas een misverstand tussen Tristan en Tigo waarbij laatstgenoemde daarna te kort terug speelde. Tristan kon in eerste instantie nog redden maar in de rebound kwamen de Zwollenaren op voorsprong 2 – 1. We pakten het gelukkig weer goed op want even later volgde een mooie aanval op links via Jasper, Sem en een mooie steekbal van Tijn op Kapital die de bal helaas net niet goed kon halen. Direct daarna volgde wederom een kans want na een goede onderschepping en lange bal van Tigo kon Kapital vrij door op rechts. Helaas wist hij de bal net niet goed breed te leggen op de vrije Damian waardoor deze mogelijkheid ook weer verloren ging. Na weer een goede aanval op links via Jasper, Tijn en Kapital was het nu wel raak. Kapital werd eerst nog gehinderd door de keeper maar wist uit een moeilijke hoek knap de bal over de Zwolse doelman te tillen. 2 – 2. We gingen er nu eens goed voor zitten want een overwinning zat er zeker in. Na nieuwe kansen voor Tijn en Kapital was het helaas toch weer Berkum die op voorsprong kwam. De gevaarlijke nr. 10 van Berkum kwam los en na een goede redding van Tristan op zijn schot waren we kansloos in de rebound. 3 – 2. Gelukkig wist Sam ons in de slotfase te redden want na een corner van Damian wist hij de gelijkmaker binnen te koppen zodat er een 3 – 3 eindstand op het bord stond. Een goede wedstrijd van onze kant waarbij de prima werklust van het elftal gelukkig nog beloond werd!