Op het mooie hoofdveld van sportpark de Bosrand was vandaag FC Ommen JO13-1 te gast. De eerste twee wedstrijden van dit seizoen zijn nipt verloren gegaan dus een resultaat zou vandaag wel welkom zijn.

Het begin van de wedstrijd was wat afwachtend van onze kant. We lieten Ommen teveel ruimte waardoor onze tegenstander zich richting ons doel kon combineren. Nadat een hard schot vanuit de tweede lijn via de onderkant van de lat terug het veld in kwam waren we ook niet bij de les. De alerte spits van Ommen was dat wel dus kon hij gemakkelijk de voorsprong binnen tikken. 0 – 1. Daarna kwamen we gelukkig wat meer uit onze schulp gekropen want er werd al wat scherper geduelleerd zodat Ommen niet meer zo makkelijk kon combineren. Vanaf dat moment gingen we ook wat meer op de helft van Ommen voetballen. Helemaal goed was het nog niet maar er volgden ook mogelijkheden voor ons. Veel verder dan een schot van Vinz in het zijnet na een goede steekpass van Pim kwamen we echter niet waarna scheidsrechter Erik Klaren floot voor de rust.

De tweede helft begon al een stuk beter want na wat omzettingen van trainer Jos werd er nu vol druk gezet op de verdediging van Ommen. Ommen kwam eigenlijk niet meer voor in het stuk en er volgenden meerdere kansen voor ons. Helaas was de afwerking nog niet scherp genoeg en konden we het net nog vinden. Tigo die de laatste man positie had verlaten voor een positie achter de spitsen kwam daarna in balbezit na een goede kaats van Bjorn. Hij wist de Ommer verdedigers van zich af te schudden en schoot laag de gelijkmaker in de hoek. 1 – 1. Tot ieders verbazing was het daarna toch weer Ommen dat op voorsprong kwam. Terwijl onze verdediging goed stond en het allemaal wel voor elkaar had werden we toch verrast door een snel uitgevoerde counter. De spits van Ommen kreeg iets teveel tijd in de zestien waarna hij de bal onder Tristan doorschoot. 1 – 2. Het valt te prijzen dat er geen sprake was van een treurmoment want vanaf de daar op volgende aftrap werd de druk weer vol opgevoerd richting het Ommer doel. De uitstekende inzet werd gelukkig beloond want na een mooie actie van Tigo die daarbij op de lat schoot was het Sem die in de rebound de verre hoek vond met een bekeken schot. 2 – 2. In de laatste minuut van de wedstrijd was het Damian die vrij voor de keeper kwam en de drie punten nog in eigen huis had kunnen houden. Helaas schoot hij op de binnenkant paal waardoor we genoegen moesten nemen met een gelijkspel vandaag.