Door goede resultaten in de voorjaarshoofdklasse speelt Jo13-1 dit najaarsseizoen in de promotiehoofdklasse voor promotie naar de 3e divisie. Het niveau is hoog in deze competitie dus wordt er nogal wat gevraagd van de jongens om hier in mee te komen en tot resultaten te komen. De eerste twee wedstrijden tegen Neo uit Borne en de Tubanters uit Enschede zijn geeindigd in gelijke spelen dus om nog enigszins mee te komen met de top van de competitie moest er vandaag gewonnen worden. Deze zaterdag kwam fusieclub HSC ’21/ Buurse uit Haaksbergen op bezoek, zij hadden vier punten verzameld tot nu toe en stonden dus boven ons. Vanwege blessures en een enkele vankantieganger deden er maar liefst 3 spelers mee uit de JO11-1. Dit waren Tigo Nieboer, Pim Toonstra en Sam Grondman. Trainer Alexander Fokkert en assistent Lerby van dijk  begonnen met  de volgende opstelling. Doel: Ryan Laarman, Achter: Danell Gerrits, , Joran Heine, Wouter Bakker en Mees Meijerink. Midden: Jurre Heersmink, Tigo Nieboer en Arjan Klaren. Voorin stonden Steyn Heun, Thayrell van de Werfhorst en Tijn Marsman.

Om 10:00 uur floot scheidsrechter Harald Dubbink voor het begin van de wedstrijd. Na een aantal minuten was er kans voor Arjan die hij over het doel schoot. De druk bleef hierna op het Haaksbergse doel. HSC/Buurse kwam er niet uit en onze jongens gingen vol overgave het duel aan en kwamen steeds vaker in kansrijke positie. Na een snelle vrije trap van Arjan was het Thayrell die zich tussen verdedigers en keeper doorwurmde en de 1 – 0 binnenwerkte. Deze was op dat moment dik verdiend. Ondertussen moest Steyn zich laten wisselen vanwege een blessure. Pim kwam hem vervangen aan de rechterbuitenkant. Daarna kwam onze tegenstander ook iets beter in de wedstrijd zodat onze verdediging ook aan het werk moest. Toch bleven we sterker en de 2 – 0 kwam er dan ook na een goede pass van Jurre op Thayrell waarbij laatstgenoemde deze mooi afmaakte met een lob over de uitgekomen keeper. Met een 2 – 0 voorsprong gingen we de rust in dus er leek geen vuiltje aan de lucht.

in de tweede helft kwam ook Sam in de wedstrijd waardoor er nu drie JO11 spelers op het veld stonden, die normaal op een half veld speelden. HSC/Buurse kwam meer uit haar schulp gekropen en de wedstrijd kwam nu in balans en ging heen en weer. Vooral onze middenvelders moesten dus de nodige meters maken. De 2 – 1 viel na een strak ingeschoten laag schot waarbij Ryan wel in de goede hoek zat maar net niet bij de bal kon komen. Overal op het veld ontstonden nu felle duels waardoor het allemaal wat slordiger werd. Gelukkig viel de 3 – 1 al behoorlijk snel na de tegengoal. Arjan gaf een strakke voorzet op Tijn die attent was en de bal binnen kon schieten. het verschil was nu weer twee. HSC/ Buurse weigerde zich hierbij neer te leggen en via een mooi genomen vrije trap die vanaf circa 18 meter via de lat binnenviel kwamen ze terug naar 3-2. Vanaf toen werd het toch een beetje billen knijpen. Ryan wist ons nog een keer te redden in een 1 tegen 1 duel met een aanvaller van HSC/ Buurse maar wij wisten geen grote kansen meer te creeren. Ondertussen moest er nog wel voor elke bal worden gedueleerd waardoor links en rechts de pijp leeg raakte. De overwinning werd gelukkig wel over de streep getrokken waardoor JO13-1 de eerste drie punten in deze promotiepoule kan bijschrijven. Hierdoor is er een sprongetje in het klassement gemaakt waardoor nog steeds alles mogelijk blijft.