Vandaag was FC Ommen J013-1 te gast op de zonnige bosrand. FC Ommen bezet de tweede plek dus het zou wel eens een pittige pot kunnen worden. Vorige week was er nog nipt verloren van PH uit Almelo. Met eenzelfde werklust zou het vandaag toch ook mogelijk moeten zijn om een resultaat te boeken.

Het begin van de wedstrijd zag er goed uit. De meeste duels werden door ons gewonnen en het voetbal speelde zich voornamelijk af op de Ommer helft. Door de stugge verdediging van FC Ommen kwamen we helaas nog niet in schotpositie. FC Ommen kwam er af en toe gevaarlijk uit maar bij ons stond het ook goed vandaag achterin met Jurre, Sam, Jasper en Emmy. Tristan keepte ook geconcentreerd zodat er ook weinig gevaar te noteren was voor onze gasten. Na wat speldenprikjes was onze eerste serieuze doelpoging van de voet van Tigo. Hij draaide weg bij zijn tegenstander en schoot de bal hard tegen de paal. FC Ommen leek wat geschrokken want daarna volgden er meer kansen voor ons. Het was Luuc die de bal knap over de keeper schoot zodat we op een verdiende 1 – 0 voorsprong kwamen. Dit was ook de ruststand.

De tweede helft kwam het duel wat meer in evenwicht. Ommen wist zich nu ook wat meer op onze helft te melden met enkele gevaarlijke aanvallen. Toch kwamen hier ook geen echte kansen uit en dat was ook aan vaak aan onze sterk acterende verdediging te danken. Voorin kregen ook wij nog wel kansen maar door iets te lang aarzelen bij het afwerken of de Ommer keeper die in de weg lag konden we niet meer afstand nemen. Het tempo in de wedstrijd bleef echter hoog waardoor er links en rechts wat vermoeidheid zichtbaar werd. Toch leken we de overwinning wel over de streep te kunnen trekken. Dit lukt helaas niet door een toegekende penalty. Emmy leek met een perfecte sliding de linkerspits de bal te ontfutselen maar de scheidsrechter zag dat helaas anders waardoor Ommen een penalty mocht nemen en op 1 – 1 kwam. Dit was tevens de eindstand. Natuurlijk was er veel teleurstelling na de late gelijkmaker en de manier waarop maar we kunnen ook trots zijn op de goede wedstrijd die we vandaag hebben gespeeld.