JO13-1 red het net niet bij HHC Hardenberg JO13-1

Na het nipte verlies van vorige week ging vandaag de reis naar Hardenberg om daar tegen de plaatselijke HHC JO13-1 te voetballen. Op spits Bjorn en verdediger Sam na was het elftal compleet om deze eerste officiële bekerwedstrijd te spelen.

Het begin van de wedstrijd ging gelijk op. Beide ploegen lieten zien dat het met de mentaliteit wel goed zat en het spel ging heen en weer. Na circa 10 minuten ging laatste man Tigo mee naar voren. Hij ontving op ca. 20mtr van het doel de bal en bedacht zich niet en schoot knap raak uit de volley. 1 – 0. Daarna bleef het spel wat heen en weer golven. Beide ploegen leken redelijk in evenwicht en kregen mogelijkheden en kansen. Keeper Tristan moest dus net als zijn Hardenbergse collega aan de andere kant ook enkele keren handelend optreden. Toch kwam HHC nog voor de rust op gelijke hoogte. Na wat weifelend ingrijpen kwam de spits vrij voor keeper Tristan en die werkte beheerst af waardoor we met 1 – 1 de kleedkamer ingingen.

De tweede helft werd het allemaal wat rommeliger. HHC kreeg toch wel de overhand en wij moesten wat terug. We hadden moeite om de bal in de ploeg te houden en verloren deze te snel waardoor er veel druk op onze verdediging ontstond.  Het was vooral duelleren om overeind te blijven. Dit lukte tot in de absolute slotfase. De scheidsrechter kende een penalty toe aan HHC in de slotminuten waardoor de Hardenbergers op een 2 – 1 voorsprong kwamen. Dit was ook de eindstand waardoor we helaas met lege handen terug naar Vroomshoop gingen.