Deze zaterdag gaat de reis naar Enschede. Om daar te spelen tegen Avanti Wilskracht JO13-1. Vanwege de aangescherpte Corona maatregelen mochten er slechts een handvol ouders mee om te rijden. De bespreking voor de wedstrijd moest noodgedwongen maar even in een kleedkamer omdat de kantine dicht zat. Ellis Toonstra had voor de zekerheid een lekkere thermoskan koffie en versnapering meegenomen daar hadden we geluk mee.

In Enschede was vanaf het begin van de wedstrijd wel weer zeker dat we vandaag weer aan de bak moesten. Avanti bleek een fysiek sterk team met handige voetballers die ons vanaf de opbouw vast zette. Wij zetten daar een goede werklust tegenover al liep het met de opbouw nog niet zo goed. Dit had natuurlijk vooral met het jagende Avanti te maken maar bij ons moest het ook allemaal wat sneller, al valt opbouwen als iedereen vastgezet wordt natuurlijk niet mee. Nadat trainer Jos zich daar actief mee ging bemoeien ging het al een stuk beter. De 1 – 0 viel echter na een goede aanval van Avanti waar de bal breed gelegd werd en onthoudbaar werd ingeschoten. De 2 – 0 werd niet veel later ingeschoten na een steekball op de handige linksbuiten die strak voorgaf waarna deze binnengelopen werd. Ondertussen wist Tristan een paar keer goed te redden. Wij kwamen ook een aantal keren goed door maar vergaten af te drukken waardoor de Avanti keeper nog redelijk makkelijk overeind bleef. Ondertussen bleef Avanti in de eerste helft de sterkste want het voetbal was het meest op onze helft zodat wij vooral moesten verdedigen. Daarna viel de 3 – 0 door een knappe individuele actie van de linksbuiten die passeerde in onze zestien en binnenschoot. Vlak voor rust werd Max echter beloond voor goed doorjagen op de keeper. Hij kon de bal onderscheppen en makkelijk binnenschieten waardoor we met 3 – 1 gingen rusten.

De tweede helft kwam het spel meer in evenwicht. Wij kregen nu ook steeds meer kansen maar wisten deze helaas nog niet te benutten. Na een tiental minuten kon Max alleen op de Avanti keeper af. Zijn schot vloog helaas tegen de binnenkant van de paal. Avanti wist niet zoveel meer terug te doen en vanaf dat moment wonnen wij de meeste duels en hadden wij de beste mogelijkheden. Helaas wisten we die niet te benutten waardoor we twee goals achterbleven. Avantie wist haar 1e echte kans diep in de tweede helft wel af te maken waardoor we op een 4 – 1 achterstand kwamen. Dit was ook de einstand waardoor de punten in Enschede bleven. Op de instelling was vandaag weer niks op te merken en qua voetbal gaat het ook steeds beter.