Na vorige week onze eerste verliespartij in de competitie te hebben gekend tegen SVI JO13-1. Moesten we onszelf vandaag revancheren tegen Berkum JO13-1. Berkum had tot noch toe geen punten gepakt maar hadden al wel enkele moeilijke tegenstanders uit de competitie en in de beker gehad. Daarom wisten we dat we onze borst weer nat konden maken want ook vandaag leek het geen makkelijke wedstrijd te gaan worden.

We trapten onder leiding van scheidsrechter M. de Jong om 10:00 af in de volgende opstelling; 1. Robin, 2. Arjan, 3. Duncan, 4. Eva, 5. LuukDG, 6. Jurre, 7. Nelson, 8. Sven, 9. Niek (c), 10. Rick, 11. Thayrell, 12. Joep, 14. LuukJ.

We begonnen niet sterk aan de wedstrijd. Onze doelstelling om Berkum onder druk te zetten werd niet goed uitgevoerd. We liepen teveel naar achteren in plaats van de druk vooruit te houden. Hierdoor kon Berkum verschillende keren aanvallen opzetten, maar mede dankzij het goed optreden van Robin en het dichtlopen van Eva, Arjan, LuukDG of Duncan wist Berkum hun kansen niet om te zetten in doelpunten. Wij daarentegen creëerden wat halve kansen en wisten hier ook niet uit te scoren. In de 24e minuut kregen we een flinke domper te verduren. Een te korte terugspeelbal zorgde ervoor dat Robin snel zijn doel uit moest, hij kwam hierdoor in botsing met de spits en blesseerde zich hierbij aan zijn knie. Einde wedstrijd voor Robin en hierdoor moesten we een speler in de goal zetten. LuukJ bood zich vrijwillig aan en hij kreeg het oranje keepers shirt en de handschoenen aan. Pas in de blessuretijd van de eerste helft sloegen we toe. Het was Rick die de 1-0 overtuigend op het scorebord zette! Vlak hierna wist ook Niek te scoren in de blessuretijd na een goede individuele actie en een mooi schot over de keeper.

In de rust bespraken we de speelstijl van Berkum, wat zij graag wilden en hoe we dit konden bestrijden. We spraken af meer druk naar voren te gaan zetten om onze wil op te leggen tegen Berkum.

Direct na rust wist Thayrell die de tweede helft in de spits speelde meteen zijn stempel op het spel te drukken en schoot de 3-0 binnen. Erg lekker om de hoop van Berkum in te drukken. Maar Berkum deed meteen iets terug een goede aanval over rechts eindigde in een voorzet waarbij de bal via Joep achter gelegenheidskeeper LuukJ viel. Hierdoor kon Berkum misschien toch weer hopen. Maar we pakten de controle en werden de complete tweede helft oppermachtig. We hadden veel balbezit en Berkum kwam er niet meer uit, mede door het goed doorstappen van Duncan die keer op keer de strijd op het middenveld wist te winnen. Hierna verdeelde hij ook nog eens het spel dit was mooi om te zien. Maar ook de overige verdedigers stonden 1 op 1 uitstekend te verdedigen waardoor het voor ons een stuk makkelijker werd. Zelfs onze gelegenheidskeeper werd nog een keer getest maar alsof hij al jaren onder de lat stond pakte hij een lastige bal gewoon klemvast! We hadden de score veel verder uit moeten breiden want we hebben behoorlijk wat 100% kansen gemist maar door doelpunten van Thayrell, Niek(2x), Eva en nog een tegengoal wisten we uiteindelijk met een overtuigende en verdiende 7-2 te winnen.

Aankomende zaterdag spelen we voor de eerste knock-out in de beker in Zwolle tegen CSV’28 JO13-1. We beginnen daar om 11:00.

Man of the Match; Was vandaag Rick. Speelde erg overtuigd en zeker van zichzelf weinig balverlies en verdeelde veel het spel. Mooi om te zien en houd dit vast!