Alle ingrediënten waren vandaag aanwezig voor een mooie voetbalmorgen. HHC JO13-1 kwam op bezoek, het hoofdveld lag er weer prima bij en er ging een licht herfstbuitje over het veld.

De wedstrijd ging dan ook vanaf minuut 1 vol gas van start. Er werd flink geduelleerd en het spel ging heen en weer. Na circa 6 minuten kwam HHC wat gelukkig op voorsprong. Een klutsbal in het zestienmetergebied viel bij de Hardenbergse spits voor de voeten die Tristan kansloos liet. 1 – 0. Op zich veranderde dit niets aan het spelbeeld want aan beide kanten werden er kansen genoteerd. HHC was vooral gevaarlijk via de steekbal vanuit het middenveld. Terwijl wij ons met de nodige wilskracht richting het Hardenbergse doel wisten te voetballen. Er was een kopkans voor Deon uit een corner en Vinz was na een goede steekpass van Pim zelfs de keeper voorbij maar hij mikte helaas net naast het doel. Aan de andere kant moest Dean middels een mooie tackle ingrijpen om een tweede HHC doelpunt te voorkomen. De druk van ons werd daarna groter richting het Hardenbergse doel en de gelijkmaker hing in de lucht. Deze kwam er na een goede aanval waar Bjorn de bal breed legde op Sem die de bal mooi in de verre hoek krulde. 1 – 1. De druk van ons hield aan en HHC kwam er steeds minder uit, al bleven ze gevaarlijk in de counter. Na circa 25 minuten vloog een vrije trap van Pim net over het doel en enkele minuten soleerde Sem op de achterlijn een HHC verdediger en de keeper voorbij. Helaas ging ook deze kans net verloren zodat we met een gelijkspel gingen rusten.

De tweede helft gaf eenzelfde spelbeeld als de eerste. Er werd vol overgave geduelleerd en hard gewerkt door het hele team. HHC kwam steeds minder aan het voetballen en een overwinning zat er vandaag zeker in. Toch kwamen de oranjehemden weer op voorsprong. De Hardenbergse spits profiteerde van een misverstand tussen onze verdediging en Tristan en schoot de bal in de verre hoek. 1 – 2. We gingen gelukkig niet bij de pakken neerzitten en even later was het weer gelijk. Na een mooie 1 – 2 combinatie van Tigo en Sem wist eerstgenoemde met een mooi schot over de Hardenbergse keeper de gelijkmaker aan te tekenen. 2 – 2. Toen Luuc daarna de 3 – 2 voorsprong binnenschoot hadden we het gevoel dat de drie punten op de bosrand bleven. Helaas hadden we het bij het verkeerde eind want ca. 5 minuten was het weer gelijk. Via een steekpass vanuit het middenveld kon de HHC spits alleen richting Tristan. Hij schoot de bal weer koel in de hoek waardoor HHC nu op gelijke hoogte kwam. De periode erna kwamen er weer meer kansen voor ons. Damian had vrij baan naar de Hardenbergse keeper maar deze wist te redden. Daarna kwamen er meer schotkansen voor ons maar telkens lag de keeper in de weg. Tegen het eind van de wedstrijd kregen we helaas toch het deksel op de neus. Een schot uit de tweede lijn van een middenvelder van HHC was Tristan te machtig waardoor we 4 – 3 achter kwamen. Hoewel er nog keihard werd gevochten voor de gelijkmaker was dit ook de eindstand waarna de prima leidende scheidsrechter Freddy Pierik voor het einde floot. Ondanks deze nipte nederlaag kunnen trainers Jos en Andjin echter trots zijn op hun team. Er werden vandaag mooie aanvallen op mat gelegd en er werd sterk verdedigd. Het team raakt op elkaar ingespeeld en wordt steeds sterker. Samen met dezelfde spirit als vandaag komen de resultaten vanzelf.