Een teamprestatie van Vroomshoopse Boys JO13-2 zorgt voor 3 punten tegen De Zweef!

Zaterdag 26 September moesten we spelen tegen De Zweef, een vereniging waarbij ik als trainer niet veel punten heb weggehaald! Maar winst was zeker vandaag de doelstelling om de koppositie te behouden.

We begonnen deze wedstrijd eigenlijk al met 1-0 achter al voordat de wedstrijd begonnen was, onze keeper Marijn viel tijdens de warming-up geblesseerd uit. Gelukkig was onze redder in nood Tristan, die aangaf dat hij wel wou keepen!

Dan de wedstrijd zelf, deze begon vrij gelijkwaardig wij hadden kansen maar de Zweef ook. Na 3 wedstrijden dik gewonnen te hebben, had onze verdediging deze wedstrijd echt iets te doen. Jim, Guus, Cas en Thijs stonden sterk achterin. Door goed samenspel hielden ze in eerste instantie de nul. Het middenveld: Sil, Tim en Esmée bleven de bal goed rond spelen waardoor de aanvallers Dylan, Thijmen en Bjorn goeie kansen hadden. In de 3e minuut passeerde Sil met een lange dribbel haast het hele team van de Zweef en maakte vervolgens beheerst de 0-1! Het leken wel pionnetjes waar Sil langs dribbelde.

In de 8e minuut kwam de Zweef gevaarlijk terug en scoorden de 1-1. In de 12e minuut was het weer raak voor de Boys de 1-2 netjes ingeschoten door Thijmen met de assist van Sil. Na een poosje voorgestaan te hebben scoorden het team van de Zweef weer, de 2-2. In de 29e minuut maakte Tim de 2-3 door middel van een geweldige schot vloog de bal de kruising in, prefect moment om te scoren zo vlak voor rust.

Rust, we waren weer gemotiveerd om deze wedstrijd te beslissen na een peptalk van Wouter, er werd hier en daar wat gewisseld, onder andere gaf Jim aan dat hij de 2e helft wel wou keepen! Thomas die 2 dagen voor de wedstrijd geopereerd was aan zijn gehemelte met 15 hechtingen naar huis toe moest gaf aan gewoon te kunnen spelen!

We wisten elkaar goed te vinden en dit werd beloond met nog een paar doelpunten. Al in de 43e minuut scoorde Dylan de 2-4 met de assist van Sil. Vrij snel daarna kwam Bjorn met een mooie actie en scoorde in de 48e minuut de 2-5. We wedstrijd was zo goed als beslist maar nog lang niet voorbij. Er waren wederzijds kansen, maar toen in de 60e minuut de fluit van de scheidsrechter klonk, wisten we dat de wedstrijd voorbij was en de Vroomshoopse Boys er met de winst vandoor zou gaan! Het was een goede wedstrijd, een team prestatie zo zei Wouter het na afloop van de wedstrijd! Op naar volgende week, een thuiswedstrijd tegen Voorwaarts Westerhaar!