Vroomshoopse Boys JO13-2 al verzekerd van de volgende ronde in de beker!

Zaterdag 5 september de uitwedstrijd tegen AVC Heracles JO13-2.
Na de overwinning van vorige week begonnen we zelfverzekerd aan de wedstrijd, want in tegensteling tot vorige week viel het eerste doelpunt nu wel snel.
In de 4e minuut was het al raak na een goede diepe bal van Thomas over de rechter kant kon Bjorn de bal oppakken, langs 3 verdedigers gaan en de bal in de hoek neerleggen, 0-1.
De beginfase zaten we er strak op en zetten we snel en hoog druk waardoor we na de aftrap van AVC direct de bal weer hadden veroverd,
Tristan werd aan de linkerkant gezocht en gevonden. Hij maakte een actie richting de achterlijn en zette de bal laag voor op Thijmen die hem op zijn beurt makkelijk kon binnenschieten,
0-2 en dat na 6 minuten spelen!
Toen kwam er een fase waarin onze verdediging en keeper voor het eerst zwaar kregen, AVC speelde de bal sneller rond en waren zeer sterk voorin.
Hier volgden een paar grote kansen voor AVC, door wat geluk, goed verdedigingswerk en goed keeperswerk kwamen we deze fase zonder tegendoelpunten door.
Na deze sterke fase van AVC pakten we gelukkig snel weer het heft in handen en gingen we weer verder waar we mee begonnen waren, goed voetballen en kansen creëren.
In de 23e minuut werd het mooiste doelpunt van de wedstrijd gemaakt, Jim onderschepte na een goede verdedigende actie de bal achterin en stuurde Tristan de diepte in.
Tristan zocht op de rand van het strafschopgebied zijn directe tegenstander op, Sil maakte een loopactie om Tristan heen, waarna Tristan met een hakje achter het standbeen langs Sil wist te bereiken en die maakte er op knappe wijze 0-3 van.
2 minuten later was het alweer raak, 0-4 door een doelpunt van Thijmen na afleggen van Bjorn schoot hij strak onder in de hoek raak!
Op slag van rust kregen wij een hoekschop, die werd keurig verdedigd door AVC maar de afvallende bal was voor Thomas, die op zon 20 meter afstand niet twijfelde en de bal over de keeper in het net wist te schieten, 0-5!
In de tweede helft begon AVC sterker te worden en het kwam ook terug in de wedstrijd door 2 foutjes in de opbouw, zo werd het heel snel 2-5 na rust.
De 44e minuut stond Bjorn op rechts helemaal vrij aan de zijlijn en kreeg de bal van Esmee aangespeeld, hij zocht zijn tegenstander op en kapte hem simpel uit dit deed hij bij 4 spelers en plaatste toen de bal in de verre hoek voor de 2-6!
Dit was een bevrijdende treffer voor ons want hierdoor was de genade klap uitgedeeld.
AVC wist geen vuist meer te maken in deze wedstrijd en we bleven god voetballen, en kansen creëren.
In de 49e minuut werd het 2-7 door een doelpunt van Thijmen na afleggen door Tristan in een 2 tegen 1 met de keeper, mooi om te zien dat hier het teambelang voor eigen belang gaat! Klasse!
Het slotakkoord was wel voor AVC alleen in het verkeerde doel, de 2-8 kwam op naam van een van de verdedigers van AVC,
Tristan zette de bal strak voor vanaf links en de verdediger liep hem het eigen doel in.

Zeer tevreden kijken we terug op de 2 bekerwedstrijden, 6 punten, 14 doelpunten voor en maar 2 tegen. Door in de beker! Een klasse teamprestatie!