HHC Hardenberg O15-1 – Vroomshoopse Boys O15-1: 3 – 1 (2 – 1)

Vandaag een lastige uitwedstrijd tegen HHC Hardenberg O15-1. De aanloop naar de wedstrijd leek prima te gaan, totdat Wout vlak voor het begin van de wedstrijd uitviel met een blessure. Halsoverkop moest er geschakeld worden in de opstelling wat onze start van de wedstrijd niet ten goede kwam.

In de eerste 20 minuten waren wij zoekende naar hoe HHC stond gepositioneerd en waren wij in de communicatie niet duidelijk naar elkaar toe. HHC creëerde een aantal goede mogelijkheden, waarbij Mark een aantal keer moest ingrijpen.
In de 20e minuut lukte het om een bal van achteruit te verplaatsen richting Mick die goed wegdraaide bij zijn directe tegenstander en schoot vanaf een afstand (25 meter). De bal zeilde over de keeper en zo stonden wij onverwacht voor met 0 – 1.
HHC liet zich niet direct terug drukken, al kregen wij nog een aantal nieuwe mogelijkheden. 3 Minuten later was het echter raak bij ons. HHC nam een corner welke niet goed werd geraakt door ons en ietwat ongelukkig viel de bal binnen, 1 – 1. Daarna bleef HHC drukzetten en lukte het hun om in de 35 minuut door miscommunicatie achterin te scoren, 2 – 1.

Het spelbeeld in de 2e helft veranderde iets. Wij kwamen verdedigend iets beter in ons spel waardoor het lukte om langer in balbezit te blijven. Via een aantal mogelijkheden had de 2 – 2 eventueel kunnen vallen, maar de doelpogingen waren niet overtuigend genoeg. HHC wist aan het eind van de 2e helft een corner te verzilveren, doordat wij niet goed genoeg uitliepen na het verwerken van de bal, 3 – 1.

Een terechte nederlaag waarbij wij vooral onszelf moeten aankijken betreffende het spel. Volgende week wacht Luctor O15-1 thuis op Sportpark de Bosrand.