Na goede eerste helft worden de punten gedeeld.

Op de koude zaterdagochtend van zaterdag 24 november stond er een derby op het programma voor de Vroomshoopseboys o15-1. Tegenstander was Dos’37 o15-1, dat met twee punten verschil een plaats onder de boys stond. Naast dat het een derby was, was het dus ook voor de stand op de ranglijst een wedstrijd met belangen.

Wat deze wedstrijd extra mooi maakte was het feit dat deze wedstrijd van 10.00 uur op het hoofdveld gepland stond. Het blijft mooi om op het mooiste hoofdveld van de gemeente Twenterand te mogen spelen.

Tijdens de warming-up werd al snel duidelijk dat het fysieke verschil wederom in het voordeel lag van de tegenpartij. Dos’37 kwam het veld op en bleek een behoorlijk fysieke ploeg te zijn. Gelukkig waren we hier op voorbereid.

Toen de jongste jeugd van de Vroomshoopseboys na wederom zindere wedstrijden en met grote glimlachen het veld hadden verlaten was het tijd voor de jongens van de o15-1.

Na het beginsignaal was het direct de Vroomshoopseboys die de betere ploeg was. Waar Dos’37 vooral Fysiek en met lange ballen wilde spelen was het de Vroomshoopseboys die de bal goed rond liet gaan. De focus lag tijdens de trainingen en wedstrijdbespreking op balbezit en het simpel in en doorspelen. Dit werd goed uitgevoerd. De Vroomshoopseboys liet de bal goed rond gaan en hiermee groeide ook het zelfvertrouwen. Vervolg daarop is dat tweede ballen en duels ook werden gewonnen.

Het was dan ook de Vroomshoospeboys die op een verdiende 1-0 voorsprong kwam. Het was Mats die beheerst kon afmaken na goed voorbereidingswerk van Niels. Hierna bleef de Vroomshoopseboys aandringen, maar helaas bleef de 2-0 uit. Vlak voor de rust kwam Dos’37 er nog een paar keer gevaarlijk uit, maar tot echt groot gevaar kwamen ze niet. Met een 1-0 voorsprong konden de mannen uit Vroomshoop gaan rusten.

Tijdens de rust werden er positieve woorden gesproken, maar vooral werd er gesproken over hoe nu verder in de tweede helft. Bewust zijn op het feit dat Dos’37 zal gaan komen.

Na de rust kwam de Vroomshoopseboys wederom in een vrije val terecht. Dit zelfde gebeurde tegen Excelsior’31 en hier is destijds nog niet voldoende leer uit getrokken. Na wat stommiteiten en een niet gemotiveerde instelling zo leek het stond de Vroomshoopseboys heel snel achter met 1-2..

Gelukkig kregen de blauw-gelen daarna wel meer grip, waardoor Dos’37 gelukkig niet verder uit kon lopen. De Vroomshoopseboys wist het goede spel van de eerste helft niet meer op de mat te leggen, mede doordat Dos’37 er veel korter op zat en voelde dat er misschien wel meer in zat.

Met nog ongeveer een kwartier op de klok was het de Vroomshoospeboys die een penalty kreeg toegewezen die goed werd binnen geschoten door Sven. Daarmee stond het weer 2-2 en dit was tevens ook de einduitslag..

Gezien de hele wedstrijd een verdiende uitslag, maar toch zuur dat je na een eerste helft als deze toch de punten moet delen. De eerste helft was van een dusdanig niveau waar we tevreden over mogen zijn en hier kunnen we zeker op verder bouwen.

Op naar volgende week. Uit naar SVZW.