o15-1 begint met een overwinning

De eerste competitiewedstrijd voor o15-1 stond gepland in Markelo, het dorp dat sinds februari de mooiste wandelroute van Nederland bezit, maar de Vroomshoopseboys ging niet naar Markelo om te wandelen, alles behalve wandelen zelfs. SC Markelo staat namelijk bekend als een lastige tegenstander en dus wisten de manschappen uit Vroomshoop dat ze deze eerste wedstrijd ‘vol aan de bak’ moesten.

In alle vroegte werd er afgereisd naar de gemeente ‘hof van Twente’ want om 09.45 uur moest er worden afgetrapt voor de eerste competitiewedstrijd. Na de aftrap werd al snel duidelijk dat Markelo zichzelf liet inzakken, waardoor de Vroomshoopseboys de ruimte kreeg om op te bouwen, maar doordat de middenvelders slecht vrij konden komen werd de bal regelmatig achterin rond gespeeld, waardoor het tempo in de wedstrijd niet erg hoog lag.  Wel was het goed om te zien dat de Vroomshoopseboys niet snel voor de lange bal koos, maar vooral rustig bleef. Dit was ten opzichte van vorige week een hele verandering. Duidelijk werd dat Markelo ruimte achter onze verdediging wilde creëren om ons vervolgens in de omschakeling op snelheid te kloppen, maar John, Siem, Chris en Arjen konden dit prima belopen, waardoor Markelo niet heel gevaarlijk kon worden.

Aan de zijde van de boys werd er in aanvallend opzicht ook niet veel tegen in gebracht, waardoor grote kansen voor beide partijen uitbleven. Het was Markelo die de voorsprong nam. Een vrije trap net buiten de zestien werd in eerste instantie knap gered door Daan, maar Daan werd niet geholpen door zijn teamgenoten die niet adequaat reageerden waardoor Markelo in de ‘rebound’ alsnog de 1-0 kon scoren. Een teleurstelling voor de mannen uit Vroomshoop, maar hier gingen ze direct na de aftrap beter mee om dan de vorige twee wedstrijden.  Niet veel later was het Sem die na een mooie pass één op één kwam te staan met de keeper van Markelo. De keeper die Sem vervolgens heel opzichtig ten val bracht. Penalty voor de boys! Die zelfde Sem ging achter de bal staan en schoot hard binnen, waardoor hij de stand gelijk trok en dit was tevens ook de ruststand.

Na de rust kwamen de mannen in het blauw goed uit de kleedkamer. De koppen stonden goed en alles zal in het werk worden gesteld om met een resultaat naar huis te gaan.  Tijdens de tweede helft werden duels gewonnen en kwam er meer voetbal in de ploeg doordat de middenvelders beter speelden en de backs zich meer met het spel gingen bemoeien. De toeschouwers zagen daardoor een interessante en mooie tweede helft in Markelo.

Het was dan ook de Vroomshoopseboys die op een 1-2 voorsprong kwam door een kopbal van Roy. Roy veranderde een afstandsschot van richting waardoor de keeper kansloos was. De ontlading aan de zijde van de boys was groot en de goal werd dan ook met alle spelers gevierd. De 1-2 voorsprong was mooi, maar of het voldoende was moest nog blijken.  SC Markelo gaf zich nog niet gewonnen en kwam beter in de wedstrijd, waardoor de spanning toenam, maar na een mooie combinatie vanaf het middenveld was het Malick die kon zorgen voor de beslissende 1-3 wat uiteindelijk ook de eindstad zou zijn.

Een mooie overwinning en op basis van de tweede helft ook verdiend.  De spelers hebben de tweede helft hard gewerkt. Dat je hierdoor uiteindelijk wint is een mooie bevestiging voor de groep.