o15-1 toont inzet, maar beloont zichzelf niet

o15-1 toont inzet en speelt redelijk, maar beloont zichzelf niet

o15-1 kende als een team een voortvarende start, maar de laatste twee weken werd er niet gewonnen en was het spel alles behalve een ruime voldoende. Er werd verdiend verloren van Enter vooruit en Juventa’12 uit Wierden. Tijdens trainingen en gesprekken daarna is er met name gepraat over de inzet en de wil om een (persoonlijk) duel te winnen want voetballen kunnen de spelers van de o15-1 wel, maar iedere wedstrijd weer, is er meer nodig dan dat.

Tijdens de laatste training en in de wedstrijdbespreking voorafgaand aan de wedstrijd tegen Deto beloofden de spelers betere tijden en werd de afspraak gemaakt dat er vanaf dit moment iedere wedstrijd strijd geleverd ging worden. Een derby tegen Deto kwam wellicht precies op het goede moment. Deto dat het met 7 punten uit 3 wedstrijden goed doet in de competitie.

Om 10.00 uur werd er afgetrapt en de spelers hielden zich aan hun woord. Er werd meer energie in wedstrijd gelegd dan de laatste weken. Dit resulteerde dan ook direct in meer balbezit voor de ploeg uit Vroomshoop. Bijna iedere tweede bal was voor de boys en door goed druk zetten wist de ploeg de bal vaak te veroveren en dit gaf vertrouwen. Helaas was het wel Deto die na een lange bal op een 0-1 voorsprong kwam en dit was tevens ook de ruststand. Erg vervelend want er zat meer.

In de rust heerste er een dubbel gevoel. Positief over de inzet en de wil om te winnen, maar negatief door de tussenstand en het daarbij horende feit dat we niet wisten te scoren. We kwamen wel tot aan het zestien meter gebied, maar hier hield het vaak op.

Tijdens de tweede helft was het wedstrijdbeeld niet heel anders dan de eerste. Het meeste balbezit en de meeste strijd kwam van de zijde van de blauw-gelen. Gedurende de tweede helft bleef de Vroomshoopseboys dan ook aandringen naar de verdiende gelijkmaker, maar dit bleek deze wedstrijd helaas niet mogelijk. Deto ging sneller de lange bal spelen en kwam hierdoor ook tot wat kansjes. Aan het eind was het vooral pompen of verzuipen, maar daar had Deto juist weinig moeite mee. Deto ging het redden vandaag en kon de 3 punten, misschien onterecht, maar wel meenemen naar Vriezenveen.

Deze wedstrijd stond er een ander team dan de laatste weken en dat was goed om te zien. Hier kunnen we mee verder.