Na een aantal weken geen officiële wedstrijden te hebben gespeeld, kon er afgelopen zaterdag worden afgetrapt voor de voorjaarscompetitie.
In Gramsbergen moest er om 10.30 uur worden afgetrapt en dus melden de manschappen van o15-1 zich om 09.00 uur in de kantine aan de Flierdijk. Malick, Sem, Daan en Levi waren niet helemaal fit. Dit betekende dat de groep niet compleet was. Kyrell van o15-3 zal deze wedstrijd daarom als keeper van o15-1 onder de lat gaan staan.

Aangekomen in Gramsbergen werd het mooie blauw aangetrokken en werd er begonnen aan de warming-up. Al snel bleek dat de sterke wind wellicht een rol kan gaan spelen tijdens de wedstrijd. Goed opletten dus.

Na het beginsignaal van de scheidsrechter waren de eerste minuten voor Gramsbergen. De Vroomshoopseboys liet zich te ver achteruit zakken en kreeg niet veel grip op de mannen in het wit en groen. Nadat de spelers meer vooruit durfden te spelen en beter in de duels kwamen kantelde de wedstrijd. Vroomshoopseboys kreeg wat meer kansen en uiteindelijk was het dan ook de boys die verdient op voorsprong kwam na een doelpunt van Niels van der Vegt. De Vroomshoopseboys bleef na deze treffer de betere partij en zette steeds meer druk wanneer Gramsbergen de bal had. Dit betekent echter wel dat je hierbij goed moet communiceren en de 1 tegen 1 duels zeker moet winnen. Dit gebeurde helaas niet, waardoor de snelle aanvaller van Gramsbergen op Kyrell kon afdribbelen. Hij schoot de bal beheerst binnen en zette daarmee de stand op 1-1. Een tegenvaller voor de Vroomshoopseboys, maar de ‘kop’ moest omhoog.

Na de rust kwam de Vroomshoopseboys beter uit de kleedkamer dan S.V. Gramsbergen. Vooral de verdedigers en middenvelders wisten hun duels te winnen en elkaar goed te vinden. Er werd bij vlagen aardig gecombineerd. Dit resulteerde dan ook in veel balbezit, maar helaas niet toch grote kansen. Na een schrimmits voor de goal wees de scheidsrechter naar de penaltystip. Penalty voor de Vroomshoopseboys! Het was Sven die de bal met zijn mooie linkerpoot prima binnenschoot. 1-2 voor de boys! Nu was het taak om afstand te nemen van S.V. Gramsbergen. Na het doelpunt werden de ruimtes steeds groter en bleef de Vroomshoopseboys aandringen, maar de 1-3 bleef helaas uit. Een onbeschreven voetbal regel is: Als je zelf niet scoort dan….. Helaas scoorden wij wel zelf, maar in eigen doel. Een harde voorzet / schot op goal belande via een Vroomshoopse voet in de goal, 2-2…Tijdens de laatste minuten van de wedstrijd was het wederom de Vroomshoopseboys die aandrong voor de winnende treffer, maar helaas mocht het niet zo zijn.

Zo bleef de stand staan op 2-2 en was het vooral S.V. Gramsbergen die blij was met een puntje. De Vroomshoopseboys had meer verdiend. In de kleedkamer hing dan ook een sfeertje waarbij teleurstelling heerste en de koppies naar beneden hingen. Dat geeft wilskracht voor de volgende wedstrijd!