Vroomshoopse Boys O15-1 bekert door!

Sparta Enschede O15-1 – Vroomshoopse Boys O15-1: 2 – 2 (2 – 2)

Op zaterdag 19 november stond de volgende bekerronde op het programma tegen Sparta Enschede O15-1.
De wedstrijd liep ietwat vertraging op en begon daardoor een half uur later.

In het begin was het een gelijkopgaande wedstrijd. Het spel werd gevarieerd gespeeld, ballen door de lucht, aanvallen via de grond en een hoog baltempo zorgden voor een vermakelijke eerste minuten. In minuut 7 leverde dit direct een doelpunt voor ons op. Een aanval opgezet via de rechterkant belandde uiteindelijk in de 16-meter waar Luuk van dichtbij beheerd kon inschieten, 0 – 1.
Helaas was deze voorsprong van korte duur, een doelpunt van Sparta kwam een minuut later door een snelle counter via de linkerzijde. Via een afgemeten voorzet werd er afgerond en stond het alweer 1 – 1.

De wedstrijd kenmerkte zich door weinig rust in het spel. Ballen werden in het begin van hot naar her gespeeld. In de 13 minuut kregen wij een vrije trap tegen welke werd voorgezet. Door onoplettendheid moest Mark handelend ingrijpen, maar dit was niet voldoende, 2 – 1.
Het tempo van scoren zat er goed in, want nog geen 2 minuten later scoorden wij via Mick die een prima solo afrondde met een goed ingeschoten doelpunt, 2 – 2. De doelpunten vielen in de eerste 15 minuten in deze wedstrijd.

De eerste helft golfde verder op en neer waarin Vr. Boys O15-1 toch de beste kansen leek te krijgen. Een aantal mogelijkheden deden zich voor via Mick, Joëll, Bernd en Luuk, maar dit resulteerde niet in een voorsprong. Er werd gerust met 2 – 2.

In de 2e helft voerde Sparta de druk snel op. Voor ons was het op dat punt vooral proberen van de eigen helft af te komen. In de weinige keren dat dit lukte konden we niet direct dreigend worden voor het doel. Het was vooral Sparta die recht had op de punten, maar niet tot doelrijpe kansen wist te komen. Dit kwam doordat de verdediging deed wat het moest doen en de vele aanvallen van Sparta wist te af te stoppen. Vooral de laatste vijf minuten kreeg Sparta een aantal goede mogelijkheden en was Mark in het doel hard nodig.

Na 70 minuten stond er een gelijkspel op het bord en moesten er penalty`s worden genomen. Lang was dit spannend, mede omdat Mick, Bernd, Luuk en Rick al hadden gescoord. De vijfde penal werd door Sparta gemist waardoor Thomas, zoals het een aanvoerder betaamt onberispelijk binnenschoot.

Door in de beker en hopen op een mooie kwartfinale. Volgende week weer in de competitie een uitwedstrijd tegen DOS’37 in het naastgelegen Vriezenveen.