Vroomshoopse Boys O15-1 – Luctor et Emergo O15-1: 4 – 0 (1 – 0)

Op zaterdag 15 oktober wachtten wij thuis op Luctor O15-1. Gezien de ranglijst een belangrijke wedstrijd omdat zowel wij als Luctor 13 punten hadden behaald uit 6 wedstrijden. Op een goed uitziend hoofdveld werd afgetrapt om 10.45.

Vanaf minuut 1 wisten wij het overzicht te behalen op Luctor. Door vroeg drug te zetten dwongen we hen vaak tot de diepe bal en wisten wij zelf in balbezit te komen op het middenveld. Dit resulteerde in een vroeg aantal kansen voor Mick, Luuk en Sten. Het afwerken liet echter te wensen over, waardoor we niet serieus gevaarlijk werden. In de 16e minuut speelde de centrale verdediger van Luctor de bal terug en handelde de keeper niet goed. Door goed doorlopen van Luuk wist hij de bal te ontfutselen op rand zestien en scoorde hij beheerst, 1 – 0.
In de eerste helft lukte het ons niet om goed op te bouwen via het middenveld. Vaak speelden Thomas en Pascal de bal onnodig diep en moest er weer strijd geleverd worden op het middenveld. Het werd op een bepaald punt zo slordig dat wijzelf in de problemen kwamen en de bal nog van de lijn gehaald moest worden door Björn. Een slordige eerste helft resulteerde dan ook in de eerder genoemde ruststand.

In de 2e helft kwamen wij meer in ons spel. Het opbouwen via Rick ging goed door een bal in de hoek weg te leggen voor Luuk. Hij wist behendig weg te draaien bij zijn directe tegenstander en Bernd de zestien in te sturen, via een soepele beweging zette hij zichzelf vrij en schoot goed binnen, 2 – 0.
Daarna duurde het een periode voordat wij weer wisten te scoren. Het veldspel werd weer wat slordiger doordat wij niet goed vanuit onze positie speelden. Op een gegeven moment viel de bal voor de voeten van Cas die van een meter of 30 uithaalde en een tergend langzaam dalende bal net onder de lat wist te schieten, 3 – 0.
Luctor kwam op deze momenten weinig van het eigen doel af, maar wist via een snelle bal in de diepte het ons toch lastig te maken. Bjorn moest handelend optreden en ook werd Mark een aantal keer getest. Uiteindelijk werd het 4 – 0 door een goed doelpunt van Mick. De bal werd ingebracht vanaf de linkerkant waar Luuk vrijstond, hij speelde rustig in de breedte door de zestien waar Mick vrij stond, 4 – 0.
Volgende week geen competitie maar beker tegen De Tukkers O15-1.