Vroomshoopse Boys O15-1 wint met klein verschil!

Vroomshoopse Boys O15-1 – De Zweef O15-1: 2 – 1 (1-0)

Op donderdagavond 16 januari werd de competitie hervat na de winterstop. Eigenlijk stond deze wedstrijd gepland voor de zaterdag, maar vanwege afwezige spelers i.v.m. de voorjaarsvakantie op de zaterdag, werd de wedstrijd naar voren gehaald.

Vanaf minuut 1 was het een boeiende, toch ook slordige wedstrijd, van beide kanten. Onze aanvallende intenties werden duidelijk door het snelle opbouwen, maar een solide verdediging van De Zweef wist ons weg te houden bij het doel. Een aantal kansen via Mick, Luuk en Bernd resulteerden nog niet in doelpunten.
Opbouwend op onze eigen helft waren we sterk, vanaf de middenlijn werd het slordig, waarbij vooral de aanvallers te veel wisselden en te weinig aanspeelbaar waren.
Het enige noemenswaardige moment was de laatste minuut voor rust, toen was het toch raak. Een prima individuele actie van Luuk stelde Mick in staat om vlak voor de keeper kruislings binnen te schieten, 1 – 0.

De tweede helft gaf een ander spelbeeld. De Zweef zette meer aan en we werden eerder onderbroken in het opbouwen, vlak bij onze eigen zestienmeter. Dit gaf echter ruimte om op de helft van de tegenstander beter op te bouwen. In de eerste paar minuten na rust kregen wij een aantal kansen, zij werden echter naast of over geschoten. Vijf minuten na rust lag de bal echter in het eigen net. Een niet goed verwerkte kans stelde de aanvallers van De Zweef in staat om kortbij ons doel af te werken, 1 – 1.

Na dit doelpunt ging het spel over en weer, waarbij meer diepe passes werden gebruikt, dan verzorgd opbouwend spel. Kansen werden gecreëerd aan beide kanten. Met name de wissels aan onze kant brachten wat rust in het spel. Joël en Stan werden in de voorhoede ingebracht en wisten de druk op de verdediging van De Zweef op te voeren. Na goed doorzetten van Stan kwam de bal in het bezit van Rick, die Luuk wist te lanceren aan de linkerkant van het speelveld. Een afgemeten schot van een meter of 25 schoot Luuk onberispelijk langs de keeper van De Zweef, 2 – 1.

Een lastig duel, net als de vorige ontmoeting (2 – 2), werd nu winnend over de streep getrokken. Nu één week vrij en dan wacht de kwartfinale van de beker, thuis op De Bosrand.