Opnieuw dikke overwinning voor Vroomshoopse Boys JO15-3 tegen Heino JO15-4

Op zaterdag 3 november mochten we thuis aantreden tegen Heino JO15-4,opnieuw een prachtige zonnige dag dus daar kon het niet aan liggen. Gezien de stand op de ranglijst,Heino stond 1 na laatste, was er maar 1 opdracht voor de jongens: winnen!

Tegen Heino startte we met de volgende opstelling:

Doel: Kyrell

Achterhoede: Frank,Aron,Stefan en Daan de G

Middenveld: Daan B,Daniel en Bas de G

Aanval: Bas T,Remco en Milan

Op de bank begonnen: Ali,Rebar,Jochem,Alwin en Sil

De eerste helft begonnen we uitstekend en werden eventuele verwachtingen van Heino direct de grond ingeboord want na 41 seconden lag de bal al bij hun in het netje! Een verre ingooi van Frank op eigen helft werd opgepikt door Bas T die direct de rechtsback van zich afschudden en in 1 streep richting doel snelde. Daar werd de laatste man uitgespeeld en keurig in de lange hoek binnenschoten 1-0! We pakte de draad van verleden week weer op en de bal ging vlot rond van speler naar speler. Onze defensie stond hoog en de middenvelders Daan B,Daniel en Bas de G strooide met passes waar Heino absoluut geen antwoord op had. In de 8e minuut werd ons goede spel en harde werken beloond,in een poging opbouwend te voetballen werd de rechtsback van Heino bij een doeltrap aangespeeld maar hij werd direct fel op de huid gezeten door Milan. In een poging het op te lossen speelde hij terug op de keeper,maar hier had Bas T op gerekend want hij was al op volle snelheid onderweg,pikte de bal net voor de keeper op en prikte simpel de 2-0 binnen. En door gingen we,keer op keer wisten we de openingen te vinden en in de 11e minuut was het weer raak,Milan werd gelanceerd op de rechterkant en zonder omweg richting het doel de 3-0 binnengeschoten. In de 14e minuut hetzelfde scenario en opnieuw faalde Milan niet 4-0! Heino probeerde wel om onder onze druk uit te komen maar onze verdedigers Frank,Aron,Stefan en Daan wonnen vrijwel ieder duel,en de lange diepe ballen die er wel doorkwamen waren prooi voor onze keeper Kyrell,wiens speelveld vele malen groter is dan zijn eigen doelgebied. Toch wist Heino in de 21e minuut te scoren,een duel op de middenlijn werd nipt verloren waardoor een aanvaller van Heino diep werd gestuurd. Bijna hadden we het nog opgelost maar helaas wist Heino de bal toch nog te veroveren in ons strafschopgebied en werd knap de 4-1 binnengeschoten. Door dit onverwachte tegendoelpunt werden we niet van de wijs gebracht,en met de eerste wissels in het veld,Alwin voor Remco en Rebar voor Bas de G,gingen we door met uitstekend voetbal spelen. In de 24e minuut was het weer raak voor ons,een prima voorzet van Bas T werd binnengewerkt door Alwin 5-1. In de 28e minuut werd misschien wel het mooiste doelpunt van de wedstrijd gemaakt,de bal werd onderschept door de verdediging op de middenlijn,teruggespeeld op onze keeper en razendsnel werd er weer opgebouwd door de verdedigers. Milan werd opnieuw diep gestuurd en weer faalde hij niet voor het doel 6-1. Het slotakkoord van de eerste helft kwam uit een standaard situatie,een cornerbal van Alwin werd deze keer niet voor geslingerd,maar laag naar rand 16 meter gepasst waar Bas T laag maar hard inschoot. De bal werd door iedereen gemist en de keeper had geen zicht op de bal dus 7-1! Helaas moest vlak voor het rustsignaal de prima spelende Daniel geblesseerd het veld verlaten,Ali kwam voor hem in de ploeg.

Op naar de kleedkamer met een 7-1 voorsprong voor ons bakje thee,dik en dik tevreden over ons spel en inzet.

De tweede helft starten we met 2 wissels,Sil op de linksback en Jochem op de rechtsbuiten positie. Heino had ook de nodige wijzigen doorgevoerd en stond nu een stuk beter.Ze gingen wat fanatieker de duels aan en bij ons lag het tempo wat lager. Toch waren we de betere ploeg en bleven we dominant! Er moest wat harder gewerkt worden op het middenveld maar met de broers Ali en Rebar in de ploeg zit dat altijd wel snor.Het duurde tot de 23e minuut voordat we weer tot scoren kwamen,na een mooie combinatie wist Bas T van afstand de 8-1 binnen te schieten. Hierna werd het potje wat grimmiger,en na een klein opstootje op de middenveld mochten Aron en zijn tegenstander allebei voor 10 minuten de dugout opzoeken. Toch lieten we ons niet van de wijs brengen en er werd hard gewerkt. Op de rechterflank was Jochem al een paar keer dicht bij een treffer maar het geluk liet hem in de steek. In de 27e minuut werd zijn harde werken alsnog beloond en wist hij van dichtbij de 9-1 binnen te schieten. Van Heino hadden we aanvallend weinig meer te vrezend in de 2e helft want op een corner na wisten onze verdedigers alles ver van te voren onschadelijk te maken. De laatste van de dag kwam in de 33e minuut van de voet van Bas de G die een harde voorzet van Milan goed binnenschoot 10-1!

Opnieuw een uitstekende wedstrijd van onze kant,en opnieuw in de dubbele cijfers. Deze week kunnen we ons opmaken voor de ontmoeting met Nieuw Heeten die samen met ons koploper is in de competitie. Ook zij hebben nog geen enkele wedstrijd verloren,alleen hebben wij een veel beter doelsaldo. De winnaar van deze ontmoeting zal waarschijnlijk kampioen worden,dus we weten wat ons te doen staat! Come on Boys