Opnieuw ruime overwinning voor Vroomshoopse Boys JO15-3

Na 1 weekje zonder wedstrijd mochten we zaterdag 27 oktober weer de mat op,uit naar Rohda JO-15-6 in Raalte. Op deze koude,maar zonnige dag gingen we op pad met 15 man,Stefan kon er helaas niet bij zijn.

Tegen Rohda begonnen we met de volgende opstelling:

Doel: Kyrell

Achterhoede: Sil,Aron,Frank en Daan de G

Middenveld: Daan B,Daniel en Bas de G

Aanval: Bas T,Alwin en Milan

Op de bank begonnen: Jochem,Remco,Ali en Rebar

Op het hoofdveld van Rohda gingen we van start voor de eerste helft,rustig werd er gezocht naar een goede veldbezetting want Rohda had ook naar de stand gekeken en ze begonnen met maar 2 voorhoede spelers. Dit werd goed door de jongens opgevangen,Aron ging ver voor de verdediging spelen en we wisten Rohda goed vast te zetten op hun helft. In de 5e minuut konden we de score openen,een afgeslagen corner belande via Daniel bij Bas de G die van dichtbij de 0-1 binnen schoot. Dit was het startsein voor een hele goede fase,de bal ging van voet naar voet,de vrijstaande mensen werden makkelijk gevonden en de individuele acties waren soms oogstrelend. Helaas hadden we wat pech in de afwerking en stond de keeper van Rohda erg goed te keepen.Toch was het in de 13e minuut weer raak en was het Alwin, die na 2 wedstrijden droog gestaan te hebben,goed binnenschoot 0-2. Ook hierna bleef de gashendel vol open,onze buitenspelers Bas T en Milan werden volop bediend en waren goed op dreef maar hadden beide pech met de afronding en de uitstekende keeper stond lelijk in de weg. Rohda probeerde via de lange bal hun beide spitsen te bereiken maar hier kwam door goed verdedigen weinig van terecht. In de 25e minuut werd Remco,in het veld gekomen voor Alwin,met een sublieme pass diep gestuurd. Normaal gesproken is Remco niet het type spits wat het van diepe ballen moet hebben,maar in een uiterste sprint wist hij de laatste man van Rohda voor te blijven en 1 op 1 met de keeper werd de bal binnen geprikt in de korte hoek 0-3. De organisatie van Rohda viel nu helemaal uit elkaar en daar maakten we gretig gebruik van. Rebar pegelde vanaf de 16 meter diagonaal de 0-4 binnen in de 29e minuut,en in de 31e minuut haalde Aron vanaf rand strafschopgebied verwoestend uit 0-5. Het slotakkoord van de eerste helft was ook voor Aron,slalommend door het strafschopgebied werd er vanaf dichtbij de 0-6 binnen geschoven!

Tijd voor de thee in de kleedkamer en de jongens een groot compliment gegeven over het vertoonde spel in de eerste helft want het was echt prima! Met de nodige wissels begonnen we aan de tweede helft.

Met de nodige wijzigingen begonnen we aan de tweede helft,maar voor het spelbeeld maakte dat niet uit. Sterker nog,we wisten Rohda nog vaster op hun helft te zetten en ook nog eens prima de weg naar het doel te vinden. De eerste 10 minuten waren voor onze buitenspelers Bas T en Milan die nu wel doel wisten te treffen. In de 3e minuut was het Milan die de 0-7 binnenschoot gevolgd door Bas T in de 5e en 7e minuut 0-8 en de 0-9,en in de 10e minuut opnieuw Milan voor de 0-10! Hierna was het tijd voor de laatste wissels,de licht geblesseerde Aron ging van het veld en er werd wat met posities geschoven om sommige jongens eens te zien spelen vanaf een andere plek. Ook dit veranderde niks aan het spelbeeld,we bleven de bovenliggende partij en,nog veel belangrijker,we bleven verzorgd voetbal spelen. Lukte het even niet,dan ging de bal rustig terug naar de verdediging of keeper en werd er weer opnieuw opgebouwd. Nog 3 keer wisten we het net te vinden,in de 18e minuut kregen we een strafschop wegens hands en mocht Daan de G aanleggen vanaf de 11 meter stip,0-11. In de 22e minuut ramde Bas de G vanaf 40 meter de bal het doelgebied in om volgens de bal met een sierlijke stuit over de keeper te zien gaan 0-12. Rohda kreeg een grote kans op de eretreffer ,omdat we toch wel heel fanatiek aan het aanvallen waren was 1 van de spitsen aan onze aandacht ontsnapt,maar helaas voor Rohda schoot hij ruim over! De laatste van de dag was voor Alwin,hij schoot de 0-13 binnen.

Een meer dan uitstekende wedstrijd,niet eens zozeer de grote score maar vooral het (samen)spel wat we hebben laten zien was geweldig! Klasse jongens hou dit vast