Vroomshoopse Boys JO15-3 boekt degelijke overwinning op DKB JO15-2

Op zaterdag 6 april mochten we weer aantreden voor onze 3e!! thuiswedstrijd op rij,deze keer tegen DKB JO15-2 uit De Krim. Voorafgaand aan onze wedstrijd hadden Bas T en Rebar meegeholpen bij de JO15-5 en werden wij weer geholpen door Arjan die onze wedstrijd zou invallen als vlagger,super dat we elkaar zo kunnen helpen! Op het hoofdveld van de Boys begonnen we met de volgende opstelling:

Doel: Kyrell

Verdediging: Sil,Frank(c),Stefan en Daan

Middenveld: Daan B, Ali en Daniel

Aanval: Jochem, Alwin en Milan

Op de bank begonnen: Bas T, Rebar, Remco, Aron en Bas de G

De eerste helft werd al gauw duidelijk dat wij de bovenliggende partij waren,DKB voetbalde met 2 spitsen,liet ons het spel maken en loerde op een snelle uitbraak! We hadden veel balbezit maar vonden het moeilijk om door het goed georganiseerde blok te voetballen. Achterin hadden we de zaakjes goed voor elkaar,er werd messcherp verdedigd en zonder tussenkomst van de leiders werd er met het doorschuiven van Stefan attent gereageerd op de opstelling van DKB! Ondertussen bleven we aandringen richting het doel van DKB,na een mooie dribbel schoot Ali net naast en Alwin kon net niet genoeg kracht aan een kopbal geven.Een prachtig geschoten vrije trap van Daniel werd goed gepakt door de keeper van DKB. Na een aantal wat kleinere kansjes kregen we het in de 21e minuut dan toch eindelijk voor elkaar en kon Jochem een voorzet via een been van de tegenstander binnenschieten 1-0. We probeerde nog wel om met een grotere voorsprong de rust in te gaan,maar het lukte allemaal net niet tegen een stug DKB. Positief was wel dat we achterin niks weggaven,op een klein slippertje na(we zullen geen namen noemen) werd DKB nauwelijks gevaarlijk. Ruststand 1-0

Redelijk tevreden aan het bakje thee,mooie voorsprong alleen jammer dat we het verschil niet konden uitdrukken in doelpunten. Na wat aanwijzingen en omzettingen gingen we vol goede moed het veld weer op.

De tweede helft begonnen we veel beter dan voor rust,veel beweging zonder bal en met vlotte combinaties werd DKB flink onder druk gezet. Dat resulteerde na 4 minuten al in een schitterende treffer! Halverwege de helft van DKB werd spits Remco aangespeeld die,met de rug naar het doel,de bal in 1 keer doorspeelde naar de al vertrokken linksbuiten Bas T. Op volle snelheid werd de achterlijn gehaald en na een korte dribbel werd de bal panklaar neergelegd op de goed meegelopen Milan die de bal simpel binnen kon schieten 2-0! We bleven hierna de druk er vol ophouden,er werd lustig op los gecombineerd en in de 44 minuut was het opnieuw raak! Vanaf randje 16 meter werd de bal door Daniel met veel gevoel prachtig in de rechterbovenhoek geschoten 3-0. Ondanks de snelle treffers viel het goed georganiseerde DKB niet uit elkaar en bleven ze stug volhouden om ons van het scoren af te houden. De rest van de tweede helft gingen we door met lekker voetballen en kregen we nog wat kansen maar wisten we,ook zeker door toedoen van DKB de score niet verder op te voeren.Eindstand 3-0!

Een prima overwinning en opnieuw kunnen we weer 3 punten bijschrijven bij ons totaal! Met nog 4 zware wedstrijden te gaan staan we als promovendus uit de 5 klasse knap op de eerste plaats in de 4e klasse,echt iets om trots op te zijn. As zaterdag wacht ons de pittige uitwedstrijd naar Marienberg,een ex 3e klasser en zullen we weer vol aan de bak moeten voor een goed resultaat. Onze grootste concurrent Daarlerveen maakte afgelopen weekend ook geen fout dus het blijft spannend in onze klasse.