Op zaterdag 12 mei mochten we,na weer een weekje rust weer aantreden ditmaal thuis tegen ON JO15-6 uit Almelo. ON is voor ons team een echte ”angstgegner”,in de afgelopen 2 jaargangen wisten we nooit te winnen ondanks dat ON steevast ruim onder ons stond op de ranglijst. Ook dit seizoen is dat weer het geval,dus we waren gewaarschuwd!

Omdat we nog steeds een langdurige geblesseerde hebben(Frank) en een aantal niet volledig fitte spelers(Alwin,Mike) beschikte we vandaag over een goed bezette selectie. Vanuit de JO15-4 kwam Sil ons helpen en ook Tycho en Jochem waren weer van de partij. Bedankt jongens

Tegen Oranje Nassau begonnen we met de volgende opstelling:

Doel:Tim

Achterhoede:Sil,Siebong,Henri(c) en Mike

Middenveld:Ali,Yorick en Lars

Aanval:Bas T,Remco en Rebar

Op de bank begonnen:Tycho,Jochem,Bas de G,Daan en Alwin

Op een warm en broeierig kunstgrasveld begonnen we aan de eerste helft. Voor de wedstrijd hadden we duidelijk besproken hoe we wilden gaan voetballen,met beide buitenspelers strak langs de lijn om een zo groot mogelijk speelveld te creeren en daar vlak onder de linker en de rechter middenvelders.Dit pakte vanaf de eerste minuut perfect uit,we kregen veel ruimte om te combineren en maakte daar gretig gebruik van. De eerste helft kwamen we vooral door de linkerflank naar voren waar Ali en Bas T elkaar goed konden vinden. De ruimtes die zo ontstonden werden prima benut door Yorick en het was dan ook niet verwonderlijk dat hij de 1-0 binnenschoot.In de fase hierna waren we heer en meester op het veld,de verdediging stond weer als een huis en we konden elkaar goed vinden goed vinden wat resulteerde in de 2-0 van Bas T,3-0 van Yorick en de 4-0 van Bas T. Door de euforie van het scoren gingen we weer kluitjes voetbal spelen en werd het samenspel wat minder maar toch wisten we nog twee keer het net te vinden. Van ver buiten de 16 wist Lars de bal in de verre bovenhoek te jagen een prachtig doelpunt,en ook Ali wist met een prachtige volley randje 16 de keeper te verschalken. Ruststand 6-0

Ondanks de warmte toch maar een bakje thee in de kleedkamer en genieten van het moment want we liepen echt heerlijk te voetballen.

De tweede helft in met de nodige wissels,maar voor het spelbeeld maakte dat niet veel uit. In tegenstelling tot de eerste helft gingen we nu vooral op de rechtervleugel naar voren en ook dat lukte prima. Yorick drukte zn derde van de dag tegen de touwen en op een schot van Rebar verkeek de keeper zich 7-0 en 8-0. Lars legde nog maar eens aan vanaf een meter of 25 en schoot heerlijk  binnen 9-0. Inmiddels was iedereen zo gefocust op het aanvallen dat we geheel onnodig nog 2 tegendoelpunten letterlijk weggaven omdat we niet scherp genoeg waren. Gelukkig was iedereen direct weer wakker en werd ON voor het laatst over de knie gelegd. Een rush van eigen helft werd door Siebong tot treffer gepromoveerd en ook Tycho en Jochem wisten beide het net te vinden 10-2,11-2 en 12-2. De laatste treffer van de dag werd er 1 van de beide broers,alleen op de keeper legde Bas T onbaatzuchtig af op de geheel vrijstaande Remco die de eindstand bepaalde op 13-2!

Een geweldige overwinning,niet alleen door de grote score maar vooral de manier waarop we hebben gevoetbald en hoe we tot het eind bleven gaan voor het maximale,daar mogen we best trots op zijn.Door deze zege hebben we een mooi gat geslagen,de laatste 3 wedstrijden gaan we zien hoever we nog kunnen komen!